HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Modda cd-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Freahl
Member

80 Posts

Posted - 2003/11/17 :  19:57:01  Show Profile Send Freahl a Private Message
Hej.

Har en H/K HD720(ca 3500kr) och jag tänkte på att uppgradera cd-ljudet, dock inga större praktiska eller ekonomiska kostnader.
Vad finns det för uppgraderingar man kan göra förutom kablar, fötter?

Har för mig att jag läst för länge sen att ett tweak är att på ett eller annat vis "täta" cd-läsaren så inget ljus kommer in/ut.
Funkar det? Och är det så fall för att inget ljus ska komma in eller komma ut som man gör detta?

Att öka tyngden på cd-spelaren har jag också läst nånstans. Att på något sätt minska vibrationer på "skalet" med hjälp av asfaltsmatta inuti.

Moddningen ska inte inskränka på utseendet.

Finns det något elektriskt av enklare natur? Pilla med pickupen?

Mvh Fredrik

"Mindre är mer"

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/17 :  20:06:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
High Fidelity hade ett projekt med modifiering av CD-spelare för många år sedan.
Då dämpade man här och var, målade mattsvart invändigt mm.

Sedan kan man byta klocka, byta opampar i utgången, förbättra strömförsörjningar osv.
Något jag upplevde som förbättring var att trä ferritringar runt alla kablar
som går till CDn, inklusive nätsladden. Lugnare ljud, klart hörbart.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000