HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skickliga rockvokalister?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/11/21 :  23:17:05  Show Profile Send srv a Private Message
Tack John för infot!, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/11/22 :  10:08:47  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Allt ifrån värsta countryräkorna till Lanois/Edge-landskap."

Det sistnämnda lät ju VÅLDSAMT intressant. Tips på någon platta där det låter så?
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/11/23 :  09:39:52  Show Profile Send John a Private Message
Skivan "Spyboy" med Emmylou är en riktigt bra live-skiva tycker jag, med både country och lanios-lanskap. Råkade se koncerten på VH1 en gång och skaffade skivan senare. Buddy Miller såg ut som värsta skoterdrägget (nja, dess amerikanska motsvarighet då) i traktorkepa, men spelade helt fantastiskt. (Obs! det var längesedan jag såg den, har bara lyssnat på skivan sedan dess). Finns på cd och dvd. Tror också att Miller spelar på "Red dirt girl" som är mycket lanois-infulerad (på Wrecking Ball spelar Lanois själv, om ni inte visste det), men jag har förlagt den så jag kan inte kolla. Han brukar i alla fall figurera lite här och var om man kikar noga på vilka som medverkat på skivor med (nyare) countryprägel. Har tyvärr inte bättre tips än så.

/en söndagsjohn

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/11/25 :  01:11:10  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jeff Buckley.
Go to Top of Page

Nemo
Member

157 Posts

Posted - 2003/11/25 :  22:17:00  Show Profile Send Nemo a Private Message
Polly Jean Harvey, Diamanda Galás, Katrina Jane Garside (Daisy Chainsaw, Queen Adreena), (åtminstone tidiga) Bob Dylan, Nick Cave, Kurt Cobain, Laura Nyro.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000