HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fatang från Perceptio Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/14 :  09:19:58  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag har kommit över ett Perception Audio Fatang som är trasigt, något som verkar rätt vanligt bland dessa slutsteg. Jag vet att för kanske ett år sedan var det någon här på forumet som fick problem med sitt Fatang och då var det en del andra som visste vad felet var, och hur man kunde laga det. Finns det någon kvar här på Hifi Forum som vet vilka standardfel som brukar uppträda i Fatang och hur man lagar dem?

Kan också passa på och fråga om hur Fatang låter. Är det värt tid och pengar på att få det spelande igen?


Vänligen

Stefan B

läs mer på: http://hello.to/hifi

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/11/14 :  09:22:42  Show Profile Send Niclas a Private Message
Var det inte Robin Fisher som hade ett ?

Mvh
Go to Top of Page

Janders
Member

113 Posts

Posted - 2003/11/14 :  11:20:00  Show Profile Send Janders a Private Message
Hur menar du med "trasigt"?
Om det helt enkelt bara är "tyst", så vill jag minnas att det är rätt vanligt i detta steg att en konding givit upp pga att den är underdimensionerad (för låg spänningstålighet). Jag kan kolla detta lite noggrannare under helgen då jag har möjlighet få info från en av de "inblandade"....

Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/14 :  11:51:35  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Nja det är bara trasigt på höger kanal. Läget att faktiskt så att jag har 2 st Fatang med höger kanal trasig så jag misstänker ett gemensamt fel. Jag hoppas kunna laga ett Fatang och i den andra lådan skall jag montera mitt Zappulse.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000