HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var köper man Sonus Faber billigast?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

il cattivo
Member

50 Posts

Posted - 2002/09/03 :  19:04:47  Show Profile Send il cattivo a Private Message
Jag funderar på att köpa ett par Electa Amator II och givetvis vill man betala så lite som möjligt. Jag har kollat priserna på http://www.apparat.se/ men det finns kanske andra som är billigare. Här hemma eller utomlands kvittar.

Begagnat kan också vara ett altrnativ om ni känner till några som är till salu

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/09/03 :  19:13:14  Show Profile Send dax a Private Message
Esoterisk-hifi brukar ha en del trevliga priser
Go to Top of Page

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2002/09/03 :  20:03:54  Show Profile Send dec_alpha a Private Message
Vad jag sett så verkar www.apparat.se vara klart billigast, de har särskilt förmånligt pris på Amati Homage =)
Hoppas bara att de inte hinner gå i konkurs innan jag ska inhandla
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/09/03 :  20:11:22  Show Profile Send Mattias a Private Message
Vart bor du?

Har noterat att Apparat.se har rätt bra priser. Frågan är väl om man (jag personligen) skulle våga handla där. Finns det ngn här som handlat på apparat.se? som har några erfarenheter osv? har stället funnits länge? Har själv just hittat stället och thats it typ.

Känns bättre att göra affär med en handlare som man tror sig kunna lita på. Ifall något skulle hända.

Mvh Mattias
Go to Top of Page

il cattivo
Member

50 Posts

Posted - 2002/09/03 :  20:47:49  Show Profile Send il cattivo a Private Message
Jag bor i Perstorp, Skåne.
Jag tänkte att man kan lika gärna köpa dom i ex. Tyskland, om det är mycket billigare, än i ex mellansverige
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/03 :  22:32:30  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag tycker det är bättre att handla från samma butik.... aka hålla sig till ett ställe. Ett ställe där man känner folket som jobbar där. Man vill ju vara säker på att få hjälp om något händer... det är ju inte billiga pryls vi pratar om precis. Plus... när man väl är stammis så brukar man få jäkligt bra priser! Har man inte den möjligheten och priset är löjligt mycket lägre på ett annat ställe och man vet för 100% att garantin gäller i Sverige (Lurigt med Import pryls right?) så kan man väl slå till.. kanske...

Själv så betalar jag hellre lite mer och vet att jag får hjälp om något skulle gå snett.

Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/09/03 :  22:42:48  Show Profile Send P.P a Private Message
quote:
Originally posted by Neodynium

Jag tycker det är bättre att handla från samma butik.... aka hålla sig till ett ställe. Ett ställe där man känner folket som jobbar där. Man vill ju vara säker på att få hjälp om något händer... det är ju inte billiga pryls vi pratar om precis. Plus... när man väl är stammis så brukar man få jäkligt bra priser! Har man inte den möjligheten och priset är löjligt mycket lägre på ett annat ställe och man vet för 100% att garantin gäller i Sverige (Lurigt med Import pryls right?) så kan man väl slå till.. kanske...

Själv så betalar jag hellre lite mer och vet att jag får hjälp om något skulle gå snett.


Hmmm men om man ändå bor i södra Sverige och det kostar 300 pix att ta en tur söderöver (vilket man ändå gör varannan mänad (är det f ö någon än de mest desperata skåningarna som går till bolaget numera????)) så borde det väl inte var något problem med att besöka en butik som man känner personalen i och där man kan lämpa av prylarna om det blir fel, eller hur?
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/04 :  00:06:36  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by P.P

quote:
Originally posted by Neodynium

Jag tycker det är bättre att handla från samma butik.... aka hålla sig till ett ställe. Ett ställe där man känner folket som jobbar där. Man vill ju vara säker på att få hjälp om något händer... det är ju inte billiga pryls vi pratar om precis. Plus... när man väl är stammis så brukar man få jäkligt bra priser! Har man inte den möjligheten och priset är löjligt mycket lägre på ett annat ställe och man vet för 100% att garantin gäller i Sverige (Lurigt med Import pryls right?) så kan man väl slå till.. kanske...

Själv så betalar jag hellre lite mer och vet att jag får hjälp om något skulle gå snett.


Hmmm men om man ändå bor i södra Sverige och det kostar 300 pix att ta en tur söderöver (vilket man ändå gör varannan mänad (är det f ö någon än de mest desperata skåningarna som går till bolaget numera????)) så borde det väl inte var något problem med att besöka en butik som man känner personalen i och där man kan lämpa av prylarna om det blir fel, eller hur??



Nej det är ju iof sant.. *smiles*. Så länge man har koll så är det ju lugnt... dock så är det många som köper med sig saker när de är på semestrar.. och väl här hemma så pajjar de.. då är det ju inte så skoj när inte garantin gäller i Sverige. Det är inte många produkter som har världsgaranti (väl?).

Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/09/04 :  09:00:12  Show Profile Send niklass a Private Message
min rekommendation är att kika efter begagnade prylar, de flesta som har högtalare i den prisklassen sköter dom minutiöst och därför behöver man inte vara speciellt orolig.
detta säger iaf min erfarenhet mig.

annars är du välkommen till kalmar där vi har en "sonus-handlare" som är mkt trevlig, vet iofs inte om han har några E A MkII hemma just nu, men det kan han nog ordna.

han heter Dennis Brunby har en butik här..


/n

ps. jag har inget samröre med dennis på ngt sätt mer än att jag har handlat en del grejer av honom. ds
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/09/04 :  09:58:34  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
www.apparat.se har mycket låga priser på Sonus Faber. Men får man låna hem högtalarna innan man köper? Kan dom leverera till dessa priser? Var köper de sina Sonus Faber? Står de för garantin? Om de gör det och de går i KK, vem tar garantin? Gör Sonus Faber det? Eller kan jag vända mig till Audionord?

Inte för att jag vill vara en olyckskorp, men jag tror att dom får det lika svårt som Bluemarx. För övrigt så påminner konceptet mycket om Bluemarx.


Mvh
Audione
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/04 :  18:08:10  Show Profile Send ekman a Private Message
jag hörde talas om att ea2 ska sluta produceras någon som hört mer om detta???
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2002/09/04 :  18:52:39  Show Profile Send x2000 a Private Message
hej ekman

hur ska man tolka det
är det bra eller dåligt
är nämligen på väg att införskaffa ett par
mvh
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/04 :  18:57:48  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

jag hörde talas om att ea2 ska sluta produceras någon som hört mer om detta???



Och var hörde du detta?
Den säljer rätt bra, så varför isåfall.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/04 :  20:22:31  Show Profile Send ekman a Private Message
x2000 det spelar ingen roll inskaffa dom ändå dom e grymt bra =)

och Jorma jag har lite kontakt med en handlare i Usa och han säljer bland annat Sonus Faber och han sa att dom var discontinued? han kunde alltså inte ta in flera frågan är ju om det bara gäller i Usa eller om dom ska sluta tillverkas helt eller vad det är frågan om? jag vet ej det var därför jag ställde frågan här jag hoppas dock att dom blir kvar det är en av mina personliga favorithögtalare än så länge =) hoppas äga ett par någon vacker dag
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/04 :  20:48:17  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

x2000 det spelar ingen roll inskaffa dom ändå dom e grymt bra =)

och Jorma jag har lite kontakt med en handlare i Usa och han säljer bland annat Sonus Faber och han sa att dom var discontinued? han kunde alltså inte ta in flera frågan är ju om det bara gäller i Usa eller om dom ska sluta tillverkas helt eller vad det är frågan om? jag vet ej det var därför jag ställde frågan här jag hoppas dock att dom blir kvar det är en av mina personliga favorithögtalare än så länge =) hoppas äga ett par någon vacker dag



OK. Jag har kollat med en säker källa, och det verkar att stämma.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/04 :  21:05:26  Show Profile Send ekman a Private Message
vad stämmer? är den helt discontinued eller bara i Usa?


och räknar du inte mig som säker källa? jag är upprörd hehe
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/04 :  21:52:51  Show Profile Send Timbre a Private Message


Kan det vara så att hela Classic-serien är på väg ut i kylan?
Att det bara blir Home och lutformat?
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/04 :  22:30:35  Show Profile Send ekman a Private Message
det vore fruktansvärt tråkigt? men vilka e lutformade då??? för amati och guarneri och ea2an ligger väl i classicserien? vad blir kvar isåfall???? och var finns cremona
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/04 :  23:05:55  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

vad stämmer? är den helt discontinued eller bara i Usa?


och räknar du inte mig som säker källa? jag är upprörd hehe



Jag ringde ner till Franco och frågade . Och svaret blev att det inte gällde enbart USA. Det kan komma en ersättare, men det verkar isåfall hemligt. Vi får väl se med tiden.
Inom Classicseien finns 2 riktningar. Dels den vanliga Classic.
Och dels Homage, där Guarneri och Amati finns. Och där Stradivari kommer att ingå när den kommer.
Och om det inte kommer en ersättare, utan det bara blir lutaformerna kvar inom Classik, så kommer Electa Amator 2 att bli en klassiker.
Med ett förmodligen högt samlarvärde.

Edited by - Jorma on 2002/09/04 23:08:44
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/04 :  23:11:34  Show Profile Send Timbre a Private Message

Du erbjöd väl medlemsskap i HiFiForum.nu...
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/04 :  23:21:14  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre


Du erbjöd väl medlemsskap i HiFiForum.nu...



Han är redan med

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2002/09/04 :  23:25:10  Show Profile Send x2000 a Private Message
jorma skrev: "Och om det inte kommer en ersättare, utan det bara blir lutaformerna kvar inom Classik, så kommer Electa Amator 2 att bli en klassiker.
Med ett förmodligen högt samlarvärde."

vilket gör mig ännu mer övertygad, att jag gör rätt som i princip har bestämt mig för ett par ea2:or
mvh


Mvh
Thomas
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/04 :  23:33:59  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre


Du erbjöd väl medlemsskap i HiFiForum.nu...



Timbre, om du bara får ta med dig ett par när du blir inlagd på hemmet. Vilka blir det då?

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/04 :  23:34:42  Show Profile Send Timbre a Private Message


Jorma, om du bara hade en aaaning om vem som är på väg in, så skulle du bli...
Men jag sparar den godbiten...
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/04 :  23:37:34  Show Profile Send Timbre a Private Message


Det är redan bokat.
Electa Amator II
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/04 :  23:40:55  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre



Jorma, om du bara hade en aaaning om vem som är på väg in, så skulle du bli...
Men jag sparar den godbiten...



Nu blev jag nyfiken. Men det är väl ingen ide att försöka få det ur dig. Du brukar vara bra på att hålla tyst

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000