HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Phono försteg med EF86 (E80F) etc
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:50:39  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Revox: Tror inte att det är så stor risk att man skulle lägga en tidning över sin rörstärkare:)

Det är knappast något man vill dölja

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...

Edited by - Oblivion on 2003/11/14 22:51:40
Go to Top of Page

Revox
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:52:13  Show Profile Send Revox a Private Message
Jag har en farbror som jobbar som brandman i Köpenhamn han säger att det har hänt ett par gånger där han jobbar.
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:56:31  Show Profile Send Oblivion a Private Message
jojo det är säkert en stor risk då dom blir ganska varma.

Men jag har iof för vana att inte lägga saker på min rörförstärkare
och jag tror att det inte är så många här som skulle göra det heller

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

Revox
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/14 :  23:01:15  Show Profile Send Revox a Private Message
Nä det är nog så, dom där danskarna dricker rätt mycket öl och röker cigaretter inomhus så att lägga avisen på en rörhäck är nog vanligt, själv håller jag mig till små transistorförstärkare som Linn gärna begagnade LK100 dom låter bra för pengarna men ser inte så kul ut jag har hört att dom tillverkas i Lettland.
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts