HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Meridian 502 - Köpt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/11/12 :  12:40:46  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Köpt!

Edited by - Merkurius on 2004/03/08 11:36:02

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/24 :  21:58:52  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Tips http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=6874

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/11/25 :  09:18:43  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Tack Rydberg!

Vad blir det i svenska kronor? Någonstans kring 13 500-14 000:- kanske.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/25 :  12:56:19  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Nja, det blir 12652.5 med dagens kurs, sen ska du säga 10' dkk inkl frakt, det går han säkert med på, då blir det 12050 + lite avgifter från din bank.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/11/25 :  13:34:40  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Det verkar lockande... Någon som gjort affärer med danskar? Går de att lita på?
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/25 :  14:07:57  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Jag har gort affärermed danskar ett antal gånger och det har varit bra hittills. Tror inte det är värre än att göra affärer med svenskar.

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2003/11/25 14:08:16
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/12/03 :  11:45:49  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Jag har drivit företag i Danmark (Köpenhamn), och danskar kallas "nordens araber". Men att göra privata affärer brukar gå bra, har själv köpt en del begagnat Hi-Fi från våra grannar. Det är bra utbud för att vara halva folkmängden i förhållande till Sverige.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/12/04 :  11:06:06  Show Profile Send Merkurius a Private Message
På tal om Danmark, så har jag en som är intresserad av att köpa en stärkare av mig. Han vill betala hälften innan jag skickar den och hälften när han får den........hmm, frågan är om man ska göra det. Va tycker ni?
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/12/05 :  13:23:40  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Äh, klart du ska ha allt på en gång. Ge honom din adress, alla telfonnummer etc, bangar han då får han väl skylla sig själv!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Mikke
Member

65 Posts

Posted - 2003/12/05 :  14:54:57  Show Profile Send Mikke a Private Message
Danskere er generelt fulde af løgn. desuden stjæler de. Man kan ikke handle med dem.
Hvad angår svenskere - så er de vældig gode til at generalisere...

Got it????
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/12/05 :  14:59:42  Show Profile Send Rydberg a Private Message

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/12/11 :  12:17:05  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Mikke:

Nu har affären gått igenom. Han köpte förstärkaren genom att betala in hela beloppet innan jag skickade. Härlig kille Hoppas bara han blir nöjd

Men man blir så förbannad på att det ska vara stört omöjligt att skicka något med posten. Jag fick allvarligt en nervös chock, killen hade betalat in pengarna men det gick nästan inte att få iväg paktet.

För att göra en riktigt lång historia kort: Min stärkare väger 30 kg och posten tar bara emot paket under 20 kg om man är privatperson. Okej, tänkte jag, jag hör väl med andra firmor runt om i Stockholm. Men nej.... ingen ville befara sig med mitt paket. DHL, Schenker, Bussgods, UPS och cirka 10 st till. Stört omöjligt..... Kruxet var just att jag var privatperson, det skulle till Danmark och vägde 30 kg, snacka om att ha oddsen emot sig. Jo, det gick ju förvisso att skicka med flygfrakt, då skulle det vara framme samma dag men då skulle det kosta nästan 10 000:-

Va fan skulle jag göra? Va? Han hade ju satt in pengarna så jag ville ju ogärna ge tillbaka pengarna och avbryta affären.

Nåväl, jag löste det genom att skicka paketet från det företag jag gör min praktik på (Tack Bonnier Music)!. De var lite skeptiska till en början men efter lite övertalning så skulle det gå. Problemen var inte slut där. Jag bor ju i Jakan (någon mil norr om sthlm), hur skulle jag frakta en sån tung förstärkare ända in till stan när jag inte ens känner någon som har bil.... Detta löste jag genom att en dag ta förstärkaren i en sån där jättstor hajk ryggsäck och nästa dag ta med den enormt stora kartongen. Snacka om att jag skämdes att gå kors och tvärs på stan med en tom kartong.... man kände sig nästan som en pundare som hade med sig sin bostad mellan nävarna

Man blir så jävla förbannad..... men det gick ju vägen och vad gör man inte för hifi

Det här blev inte så jättekort men det jag vill med den här posten:

Upp, nu vill jag ha tag på ett 502 försteg
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/02 :  03:41:02  Show Profile Send Bravo a Private Message
Var det inte posten som skulle tillbaka till ursprunget, brev och paket???

Bravo
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/01/03 :  19:20:46  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Bravo: Jo, man undrar ju hur det blev med det....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000