HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proton
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2003/11/12 :  08:22:01  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Hallå!
Är det någon som har erfarenhet av Proton AP-1000 försteg och Proton AA-1150 slutsteg? Hur står sig prylarna t.ex mot Rotel & NAD?
Zeke

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/11/12 :  09:18:53  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Jag hade Proton AP-2000 II försteg samt Proton AA-2120 slutsteg. Slutsteget var en dual-mono pryl som levererade en hel del hästar. Men jag tycker, när jag jämför med vad jag använder idag, att Proton kombon var riktigt tråkig. Kan tänka mig att den är jämbördig med NAD ungefär. Men eftersom jag aldrig ägt en NAD och endast lyssnat i affär så ska du nog inte väga mitt ord allt för tungt.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/11/12 :  11:00:19  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Är inte vissa Proton modeller identiska med vissa NAD modeller invändigt? Har i alla fall lysnat en del på båda märkena i dom lägre prisklasserna och tycker att dom låter väldigt lika.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/12 :  15:44:40  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Chris Evans har förflutit i många NAD och Proton.

Jag har avannämnda och tycker inte man kan jämföra dom med NAD förutom i kraft. Tycker Proton låter lite oslipat och ger ett gasnak kallt ljud.

NAD 116+214/216 är bra mkt bättre än denna kombin.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2003/11/13 :  08:14:53  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Tackar för alla svar.
Det lutar nog åt att jag avvaktar med inköp.
/ Zeke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000