HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har frågor/funderingar om QRS Luna
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/10 :  20:36:13  Show Profile Send FBK a Private Message
Hittade något som jag visst har missat totalt,QRS Luna. Har någon lyssnat på dessa högtalare, måste vara en ny modell eller? Skulle vara trevligt om någon kan beskriva lite om dess ljud. Jag hoppas att de är lite åt det mörka eller mörka i klangen, har en lättflytande diskantåtergivning med tydlig värme och fyllighet i mellanregistret. Eller är det för mycket begärt för 5900kr Skämtåsido, jag skall kanske köpa nya högtalare nästa år, och jag vill ha så mycket välljud för pengarna som möjligt, därför funderar jag mest på stativare. Problemet är bara att jag måste ha en center som är klang matchad till frontarna. Begagnad marknaden blir ju kraftigt reduserad då eftersom de är inte många som säljer både frontar och center. Skulle jag bara ha tag i frontar så hade det varit ett lätt val, Dynaudio 1,3mk2. Men livet skall ju inte vara lätt Så därför blev jag nyfiken på dessa högtalare, ser ut som om QRS Callisto har samma diskant, passar den som center till Luna kanske eller?. Många frågor och funderingar.
Mvh

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/11/10 :  22:49:41  Show Profile Send Sanoj a Private Message
QRS Luna är en liten högtalare med ett stort ljud....fyllde upp drygt 100 kvadrat på Luleåmässan. Den är absolut inte vass i ljudet. Du får även tänka på att du behöver ett par bra stativ till dom och räkna in det i din budget.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2003/11/11 :  00:49:37  Show Profile Send yudansha a Private Message
Angående centerhögtalare,
Köp en extra QRS Luna istället för att oroa dig över en särskild center, förutsatt att de går att köpa styckvis. Matchningen blir perfekt och det finns egentligen inga nackdelar alls med en sådan lösning. Skulle kanske vara problemet med att bryta vanans makt...

/Henrik
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/11/11 :  10:48:35  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja QRS Callisto ingår i samma familj som Luna och är huvudsakligen ämnad som en centerhögtalare.Dock så är ju frågan om inte det bästa vore just att skaffa en QRS Luna för att nå perfekt klangsymmetri i ljudet.

De Qrs som jag lyssnat på har ett varmt och mörkt ljud.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/11 :  14:12:00  Show Profile Send FBK a Private Message
Tack för svaren! Det här låter ju intressant faktiskt, det är ju aldrig fel att köpa Svenskt!. Nu är det ju länge till innan köp är aktuellt, men vet någon om det finns någon butik i Stockholmsområdet som säljer QRS, annars vilka gör det? Är ju nyfiken på att provlyssna
Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/11/11 :  14:20:06  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag vet tyvärr ingen men du kan ju skicka ett PM till Sladd, och fråga. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/11/11 :  14:56:10  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Best Sound skall ju föra QRS högtalare, men om dom har några hemma vågar jag inte svara på... Ring och kolla vettja...
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/11 :  20:10:41  Show Profile Send FBK a Private Message
Har PMat till sladd och mejlat till Best Sound

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000