HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge som försteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2003/11/09 :  21:24:41  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Nån som har erfarenhet av a500 som försteg o hur det skulle bli att hänga på ett par vincent sp-996?
Kom med synpunkter!
mvh Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/09 :  23:36:02  Show Profile Send MartinH a Private Message
Det är nog lite att överdra det i slustegssidan... Skaffa ett riktigt föresteg i så fall och ett som är av lite högre kvalitet....
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/11/10 :  02:05:32  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jo, jag körde temporärt med ett A500 innan jag skaffade riktigt försteg til mitt Zapsolute slutsteg. Tyckte lyftet från integrerat A500 till A500 som försteg och Zap steg var stort. Lyftet från A500 försteg till mitt Perreaux försteg var också stort men så kostar bara slutsteg ca 20 000:- nytt och försteget ca. 25 000:- nytt.

Vad som blev markant bättre från A500 som försteg till riktigt var att med A500 lät det mer vasst, hårt ljud som lugnades ner med bra försteg. Ljudbilden lät mkt. plattare med A500:an, bas och diskant var sämre. Men detta ska nog vara sämre också med tanke på prisskillnaderna, jag ansåg att ljudet från A500 som integrerat var något som jag visst hade kunnat leva med om jag inte drabbats av HiFi och bytar feber vilket gjort att jag uppgraderat allt i min anläggning nu. A500 som försteg duger nog också om man har en billigare anläggning eller om kraven inte är i high end klass, nu känner jag inte till Vincent blocken och vad du har i övrigt men som insteg och i väntan på bättre?! kommer det nog fungera fint skulle jag tro.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000