HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 SHARP SM-SX1 -----SÅLD-------
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/11/08 :  19:05:33  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Nu är den snart borta, håller på att avsluta affären nu i dagarna med lite inbytes grejor+ pengar (behöver egentligen pengarna mer men vad gör man)
Så om du funderat på att köpa den säg till nu snart är det försent


Sharp sm-sx1 1-bits digital förstärkare säljes Nypris 45000:-
HAJJA DETTA NU ENDAST 14998:-


Helt otroligt att ingen slagit till ännu men skam den som ger sig,någon kanske går ur ledet och kommer och provlyssnar och inser vilket kap det här faktiskt är.

Man kan ju läsa ett utdrag ur recensionen nedan!(borde göra vem som helst nyfiken)

Så kom igen nu innan jag ångrar mig, det här är ett hett tillfälle att uppgradera sin 2-kanals anläggning för en liten summa pengar i förhållande till vad man får:
1.En super-dac som flyger i 8:or runt de flesta dacar i prisläget ?-20000:-
2.En förstärkare som accepterar digitalt och analogt in, och spelar renare och starkare än de flesta i prisklasser upp till 50000:-
3.Bygg och komponentkvalité i toppklass.


Detta är ett tillfälle att skaffa sig en riktigt bra förstärkare (powerdac) till ett ännu bättre pris.
Fungerar utmärkt tillsammans med en cd-transport då förstärkaren fungerar som en dac och uppsamplar alla ingående signaler(även analoga) till 2.8224MHz (64Fs) (Fs=44.1kHz).

http://www.sharp-usa.com/products/ModelDetailedSpecs/0,1161,662,00.html

Läs även recension av sm-sx100 på sterophiles hemsida (det är storebror till sm-sx1 men ljudkvaliteten är densamma endast effekten och anslutnings möjligheterna är annorlunda, rankas klass A i deras rekommenderade lista) http://www.stereophile.com/showarchives.cgi?253

"So how did it sound?

In a word, amazing. Even digitizing analog? Yes. There was nothing digital-sounding about the SM-SX100. If this technology sounded any different from a good analog amplifier, tube or solid-state, it was in its transient and dynamic performance. Both were both stunning, especially in the rendering of bass microdynamics.

The SM-SX100 sounded fast, but not zippy or thin. High-frequency transients—cymbals, vocal sibilants—were just where you'd want them: naturally smooth, yet exceptionally detailed and convincingly non-mechanical. Shakers, gourds, bells, plucked strings—all had breathtaking clarity and detail, and no etch"

Ev. tas vissa saker i inbyte typ Tivoli radio model 1 (blå), bra surroundhögtalare,bra subwoofer(mina högtalare går ner till 28hz) mm.
Calle 070-7511775

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2003/11/21 07:22:27

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/11/09 :  16:49:50  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag tycker synd om dig räven!
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/11/09 :  18:14:00  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Sorglösa äro de ovetande!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2003/11/09 :  18:40:30  Show Profile Send forken a Private Message
Räven kan du trycka in lite mer info t.ex. ålder, var den finns, eventuell garanti, om orginal förpackningar finns m.m.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/11/09 :  21:18:11  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Visst forken!!
Den är ca 2 år gammal, finns i Sthlm., den är i mint condition och varenda liten lapp och plastpåse+ låda finns kvar.
Garantin är väl på två år så den är slut.
Kvitto finns.
Men är du intresserad så tycker jag verkligen att du ska komma och lyssna på den.
Den fullkomligt knäcker det mesta i musikalitet och renhet och har en pondus som får wattstarkare förstärkare att rodna.

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2003/11/10 08:25:53
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/11/10 :  09:16:35  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Jag kan intyga vad räven skriver. Lyssnade på förstärkaran med två olika Sony CD spelare, och jämförde med den interna DAC:en i CD spelarna och Sharpens DAC, det var en markant förbättring med Sharpen som DAC. Ljudet fick ett helt annat djup och rymd, diskanten blev mera "microupplöst".

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/11/11 :  17:46:14  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Klicka på bilden för större bild.
Hela annläggningen, med Sharpen längst ner



Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

fanatiker
Member

94 Posts

Posted - 2003/11/14 :  06:38:19  Show Profile Send fanatiker a Private Message
Finns det mera info på högtalarna?
Och du hade jag haft 15lök över så hade jag köpt förstärkaren av dig,att inte fler vet vad det är du har för nåtNi som sitter på en hög med pengar och inväntar erat livs förstärkarköp.....NU ÄR DET HÄR!!!!!!

musik eller inte musik
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/11/14 :  07:32:04  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Högtalarinfo+review
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0701/heil.htm
DOM ÄR INTE TILL SALU

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2003/11/15 :  08:22:58  Show Profile Send Per2 a Private Message
Vi kom ju överens om att du inte skulle sälja dem. Varför har du ändrat dig?

Simon Sachs Ståhl
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/11/15 :  10:49:11  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Det svider men jag måste försöka få loss lite kontanter, men det verkar inte som någon nappar på mitt erbjudande i dagsläget!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/11/20 :  13:55:59  Show Profile Send 10 a Private Message
Hmm, det börjar gå inflation i sista chanser!

Nä, skämt å sido så lider jag med dig för att du inte får den såld. Vet precis hur det kan kännas...
Go to Top of Page

barbaresco
Member

58 Posts

Posted - 2003/11/21 :  08:00:24  Show Profile Send barbaresco a Private Message
GRATTIS !

Jycke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000