Vet inte om jag får nämna det här men Moderatorn får ta bort det om det ej är tillåtet att "göra reklam" för annan site.
För er som är intresserade av att bygga en Aleph-X förstärkare så är ett gruppköp på en PCB på gång i diyaudio.com. Denna är uppe i 300 stycken nu och jag har för mig att någon där nämnde att priset då skulle hamna på ungefär 50:- styck.
Att bygga en aleph-x kräver sin man. Det finns inga färdiga recept att gå efter. Allt man får är ett tomt kretskort, resten är custom. Har man varken kunskaperna eller erfarenhet finns det andra projekt på passdiy.com som är klart lämpligare. En annan egenskap som krävs är tålamod. En god början är att läsa genom den 2500 poster långa Aleph-x tråden. Klarar man inte det så blir det svårt att få till ett bygge.
Vidare kräver Aleph-x en seriös nätdel. Och kylning. Det är en sak att hosta upp de pengar det kostar i inköp. En annan att hålla den drivande. En hundrawattare suger i sig många hundra watt i tomgång, och en aleph ska stå på dygnet runt, året runt.
Nu låter jag som daddy med stort D. Men hjälps vi åt så ska vi nog få till det.
Så fort jag får hit mina elektronikprylar till Zurich så skall jag börja bygga på min. Som det är nu, har jag knappt kläder så det räcker att gå till jobbet. Nyinflyttad, men utan prylar. Jobbigt läge. ;=)
Jag impulsköpte nämligen ett par kretskort i sista stund, så nu är jag lite sugen på att någon annan smäller ihop sitt slutsteg så att jag kan få lite tips...
Verkar vara ett perfekt sommarprojekt. Förhoppningsvis kan man iaf skrapa ihop alla delar under sommaren.