HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Garrard 100 zero s
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/11/06 :  12:07:36  Show Profile Send cittroman a Private Message
Har möjlighet att anskaffa ovanstående spelare (fd sveriges radio spelare)
Finns det någon som har erfarenheter av denna spelare??

Ha det /// Mattias

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2003/11/06 :  12:57:27  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Läs om denna maskin på http://www.tnt-audio.com/clinica/garrard2e.html
En hyfsad spelare, men jag skulle nog inte betala mer än hundralappar för den. Den har en mycket märklig tonarm, ser ut som en vindrutetorkare till en buss ungefär....parallellstag som vrider pickupskalet så att inget vinkelfel ska uppstå när tonarmen rör sig över skivan. Det är väl armen som är den svaga punkten , glapp i lederna och inte särskilt "styv" koppling mellan skal och arm. En lite udda skivspelare som kan vara kul att ha om man kan hitta den billigt.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/11/06 :  13:01:53  Show Profile Send cittroman a Private Message
Jag hittade den sidan när jag sökte lite info om den.
Jag undrade bara om någon hade personliga erfarenheter, har du sett eller haft en sådan?

Ha det /// Mattias

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2003/11/06 :  13:09:50  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
En vän till mig räddade en från en container i somras, men han har inte satt igång den än så jag har inte lyssnat på den. Den är remdriven och verket ser rätt OK ut, men den där armen ser inte särskilt förtroendeingivande ut. Ska du ha den som förstaspelare finns det nog bättre alternativ, men den är onekligen rätt "kultig".
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/11/06 :  13:24:35  Show Profile Send cittroman a Private Message
Vi pratade om en bytesaffär men tror nog att mitt Yamaha M-2 slutsteg är värt åtskilligt mkt mer än denna spelare.

Armen ser onekligen ut som en källa till problem.

Ha det /// Mattias

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

lenwac
Member

244 Posts

Posted - 2003/11/06 :  13:24:43  Show Profile Send lenwac a Private Message
Jag har en Zero 100.
Köpte ny rem men har inte hunnit testa den än.
Gav 150:- för den.

/lenwac

"Jag vakna i morse....å så va den da´n förstörd"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/11/06 :  13:27:13  Show Profile Send cittroman a Private Message
Där ser man.
Yamaha M-2 ligger på runt 3000:- skulle jag tro.
Det verkar inte som en bra affär.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2003/11/06 :  16:09:03  Show Profile Send jonny99 a Private Message
quote:
(fd sveriges radio spelare)


Låter väldigt konstigt att denna modell skulle använts av SR. Det är ju möjligt att SR använde Garrard 301 eller 401 men den nämda modellen är ju knappast en proffsmodell.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/11/06 :  16:13:50  Show Profile Send cittroman a Private Message
quote:
Låter väldigt konstigt att denna modell skulle använts av SR. Det är ju möjligt att SR använde Garrard 301 eller 401 men den nämda modellen är ju knappast en proffsmodell.


Det blev jag också lite misstänksam till när han sa det, Garrard användes inom SR det vet jag men troligtvis ej denna modell.

Såg på tnt-audio att en spelare i perfekt skick ej skall kosta mer än 100 dollar.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2003/11/06 :  16:52:54  Show Profile Send Gus a Private Message
Eftersom jag är så otroligt gammal så hade jag "förmånen" att få lyssna på den när den var alldeles ny,någon gång 197? Priset låg på ca.3000:-och inte lät den bra då heller----jämförde med en Thoren i samma prisklass.Att jag kommer ihåg detta tillfälle beror på att försäljaren blev riktigt ilsken när jag inte gillade den nya tonarmsdesignen
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2003/11/06 :  18:54:13  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Tycker också att det låter suspekt att SR skulle använda Zero 100. Möjligen någon lokalradiostation då , och kanske för att den kan spela 78:or . Tycker mig ha hört att SR körde med Tyska EMT-spelare , men jag kan ha fel.
Sälj slutsteget och köp en fin gammal Thorens i stället ;-)
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2003/11/06 :  21:51:05  Show Profile Send cittroman a Private Message
Jag skippar nog denna spelare.
Kanske tar den om jag får en sudd pengar emellan, är lite såld på äldre prylar.

Tackar för infon.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2003/11/06 :  22:49:13  Show Profile Send Bubbel a Private Message
jag vet att SR använde en technicsspelare mot slutet som såldes ut, denna spelare var gjord för radiostationer så den var dyr.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000