HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bild på svart Cairn Fog 2?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/11/08 :  09:21:45  Show Profile Send stargazer a Private Message
Jonas Nilsson och Ayn: Jag respekterar era åsikter, men jag håller inte med. Jag tycker at Foggen har gott om 'spelglädje' förutom "lugnet" och den behagliga spelstilen.

Jag tycker 6moons beskriver det utmärkt

"...It's a light, detailed, quick-sounding player..."

"...It also means that like the Naim players, this piece excels at rhythmic timing subtleties. It's a snap-pop-kick-bopster, a quality heightened in balanced mode when, on the right material, the intensity of the beat-keeping nearly begins to crackle. "

Jag har hört foggen i ganska många olika uppsättningar, generellt kan man säga:
- direkt in till slutsteg är OK, men inte mer. Kör max på "level" och in i ett försteg eller en integrerad. Mycket bättre. Rekommenderas också i manualen.

- VILKET lyft då Kimber Silver Streak kom med in i bilden. Har provat transparent, linn 'silver' och lite annat. I den prisklass jag letade i (under 5') så kom det där "klippet" och "stunsen" först då man jackade in silver streaken. Visst, kablar är normalt "fine-tuning" men i detta fall var skillnaden mot andra kablar så sabla stor (ursäkta uttrycket). Blev chockad själv av skillnaden. Ännu en gång fick man använda det slitna gamla "se där vad lite man vet" uttrycket .

- jämfört med min gamla Linn Genki (som jag ägde i 2,5 år) så är skillnaden frapperande, foggen upplever jag som mycketroligare. Mitt skivinköpskonto har ökat drastiskt...

Nu kanske ni tror att jag är mutad av fransoserna - så är inte fallet - men jag gillar uppriktigt denna spelare. Men visst finns det nackdelar:
- bitvis smäckigt utförande
(knapparna på fronten! suck...)
(och manualen A3 utskrivet på färglaser och vikt)
- fjärren - den sämsta jag någonsin haft o-nöjet att hantera)

Men som alltid, smaken är som b**en det är nog inte allas "cuppa" så "let your ears be the judge".

/ foggazer....ehhh...menar stargazer juh!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/11/08 :  11:01:02  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Skriver under på föregående talare. Kan också tillägga en minusgrej - släden känns inte stabil, låter dessutom billig. Tyvärr! för det tycker jag inger så mycket förtroende när släden glider ut långsamt, stabilt och ljudlöst....

Artphotography
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/11/08 :  12:30:01  Show Profile Send mucke a Private Message
Jag har oxå denna underbara spelare. Jag undrar bara en sak.
( Men nu med maxad level och via försteg så sjunger den vackert )
Har jag missat nått?
Maxad level.
Kan säga att jag inte har pluggat manualen.
Hur ändra?

Mvh Mucke
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/11/08 :  12:35:45  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Alltså...det är ju variabel utgång ifall man vill köra direkt i slutsteg. I det läget ställer man volymen via "level" och inte vanliga "volym" på fjärren. Men om man kör via försteg så ska "level" vara på max och man ställer volymen via förstegets volym. Dvs alla de små strecken i den runda display'n ska synas. Blir bäst ljud så.

Artphotography
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/11/08 :  12:45:10  Show Profile Send mucke a Private Message
Ah
Jag är med. Den har stått på max level hela tiden så jag har nog trots allt inte missat nått
Tack och bock

Mvh Mucke
Go to Top of Page

Viktor
Member

210 Posts

Posted - 2003/11/08 :  12:55:14  Show Profile Send Viktor a Private Message
Vill också instämma med stargazer, upplever inte heller att det saknas driv eller spelglädje. Det kan naturligtvis vars en matchningsfråga, har inte hört den i mer en två anläggningar. Tycker inte att men kan klaga på kvaliten, men fjärren. Den är inte rolig, som tur är påverkar det ju inte ljudet

Så här borde det alltså bli om ekman har rätt om svart ratt/knappar


Edited by - Viktor on 2003/11/08 13:09:10
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000