Author |
Topic |
|
Wacko
Member
210 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 20:01:15
|
Hur skulle en sådan koppling gå till???? |
|
Dazzin
Member
989 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 20:05:30
|
Troligen kopplar man ena (eller båda?) frontkanalen via subben, så filtrerar subben bort de övre å använder de lägre tonerna.
Tror det kallas högnivå ingång, inte riktigt säker..
Nån annan får vidareutveckla det
|
Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge... |
|
|
yak52
Member
164 Posts |
Posted - 2003/11/05 : 21:39:46
|
Hej!
Jag har en Edison Triod och har den kopplad till en aktiv sub = fungerar bra.
Om subben har högnivåingångar kopplar man in en tvåtrådskabel till varje högtalaruttag.
Min sub (REL) har ett 3-polsuttag, v+h+jord, vilket var lite knepigt med Trioden som är att betrakta som två separata förstärkare i samma låda, utan gemensam jord. För mig brummade det därför när jag första gången kopplade in subben.
Jag konsulterade Erik Anderson som sa att det bara var att koppla ihop jordarna på högtalarutgångarna. Han sa att han hade en känsla av att det var bättre med separata jordar, men att det troligen inte gick att höra någon skillnad.
Om du är minsta osäker kan säkert Erik råda dig också. Men om du har ingångar på subben med två + och två minus bör det fungera direkt.
/Martin |
Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem...... |
|
|
Wacko
Member
210 Posts |
Posted - 2003/11/06 : 11:15:42
|
hmmmmzz har du några bilder på kopplingen??? skulle vara kul/bra att se Ang. Erik Andersson så har jag försökt att prata med honom om det , men bemötes på ett ganska tråkigt sätt, han var sur å jag fick känslan han inte ville annat än slänga på luren Det ända jag frågade var om man kunde koppla en sub och hur man skulle göra.... Han kanske hade en dålig dag vad vet jag!!! |
Edited by - Wacko on 2003/11/06 11:16:19 |
|
|
yak52
Member
164 Posts |
Posted - 2003/11/06 : 11:58:47
|
Jag har goda erfarenheter av Erik. Har är en personlighet, men det finns det flera av inom detta område.
Om du vill kan du ringa mig på 070-6421578, så kan jag berätta det jag vet om denna inkoppling.
/Martin |
Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem...... |
|
|
|
Topic |
|