Author |
Topic |
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 01:50:28
|
Tycker mig ana en tendens i alla tre fora, tiden får visa om jag har rätt. Gäller inte bara innehåll utan även layout. |
Bravo |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 02:06:11
|
vecc: I see ur point men nu är väl inte tanken att dessa ska konkurrera med varandra som kommersiella produkter gör Mångfald e najs men jag tvivlar på att det finns uttrymme för alla.
Som den kloke Bravo uttryckte sig; tiden får visa om han har rätt lite nytänkande vore kanske på sin plats.. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
Julle Jansson
Member
63 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 02:35:25
|
Faktiskt.se tycker jag är trevligare och tolerantare på alla sätt och vis. Många med väldigt hög teknisk kompetens så att man får veta hur saker faktiskt är (och inte "kvasitekniskt flum" som någon sa här om någonting annat...), men även folk med en mera subjektiv syn på det hela. Alla verkar komma rätt bra överens. Hififorum blev för elakt. Jag tappade lusten helt enkelt. Visst, vissa "element" har ju försvunnit, men tyvärr... |
|
|
pesa
Fd. moderator med nattpass
829 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 02:43:21
|
Julle Jansson, Det är tråkigt att Du känner så. Av förklarliga skäl håller jag inte med Dig men Du har naturligtvis rätt till Din åsikt.
Om Du har synpunkter/idéer om forbättringar så skicka dom PM till PAC, epkpeng eller någon av oss moderatorer. |
Detroit, Michigan |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 03:17:49
|
Julle Jansson, Vad menar du att Faktiskt.se är mer tolerant och trevligt? Att det finns en person (eller kanske två) som säger att folk som inte håller med det han säger har noll koll och snackar goja mm. Jo, jag har allt varit inne och läst där och man ser ju direkt hur trevligt det är med sådant snack. |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 06:28:48
|
Jag kan tänka mig att tex en aktiv medlem av LTS har större behållning av faktiskt.se (korkat namn iofs) än vad jag har. Jag tycker om att läsa och skriva i detta forum pga att jag inte är tvärsäker och gärna vill veta vad andra tycker. Därför är det mycket bra med olika forum för olika typ av diskusioner. |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 08:18:56
|
Hej JJ, var inne på faktiskt.se och kollade. Tyckte det allmänt sett var ett trevligt forum. Att det sedan finns vissa personer som kommenterade med bitterhet detta forum och ältade gamla saker tyder ju dock på brist på meningsfull sysselsättning. Framtiden får utvisa om det kan växa upp och få mer substans och ett större utbud. Just nu tycker jag att hififorum.nu är i särklass och det råder en trivsam stämning här. Tackar alla moderatorer för ert fina arbete, hoppas att allt känns bra för er också!
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 08:25:58
|
quote: Bjön-Ola: Räcker det med 1 tv-kanal, räcker det med en sorts kolsyrat vatten, räcker det med flejma ett forum?
Ja, absolut. Sitter inte du också och bara håller på och zappar på kvällarna? Står inte du också i beslutsvånda och skapar arga köer vid korvkioskerna? |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 10:21:47
|
Björn-Ola
helt rätt, bättre med en bra kanal än 20 skitkassa |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
dali
Member
322 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 12:43:43
|
Att tjafsa om vilket forum som är trevligast är väl ungefär lika meningsfullt som att bråka om vilken färg som är snyggast ...
Välj det forum som ni tycker är trevligast och låt andra välja det som de tycker är trevligast, det finns inget rätt eller fel. Låt Darwin lösa vem som överlever eller inte ... |
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare --- |
|
|
John
Member
583 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 12:50:32
|
bättre med en bra kanal än 20 skitkassa
...och därför skapa ett forum till för mono-hifi?
/en john som inte kunde hålla sig och som zappar för mycket |
Hörlursfrilla! |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 13:09:02
|
tja varför inte, bra idé |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
Tonkis
Member
393 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 13:10:43
|
Jag har funderat länge och väl i denna fråga och kommit fram till siffran 7. |
//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt ) |
|
|
Flint
Member
3862 Posts |
Posted - 2003/11/07 : 14:00:31
|
23 stycken |
|
|
brumel
Member
2568 Posts |
Posted - 2003/11/08 : 00:11:31
|
Alla forum behövs. Yttrandefriheten har stärkts med den ökade mångfalden... |
Hifiarkeologen |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2003/11/08 : 00:24:29
|
quote: Jag har varit inne på bla faktiskt.se men får säga att en del av disskusionerna blir väldigt tröttsamma då framför allt en viss person går in och tycker hela tiden. Långa inlägg med sina kvasiflumtekniska teorier och retorik. Fast det är ju jättebra att han håller sig där och det är ju ett fritt land ;-)
Jag håller med fullständig. Själv tröttnade jag på faktiskt.se och alla dessa mät-/kabel-diskussioner. Absolut ingenting för mig. Men men, vi har ju 2 andra trevliga forum som man kan härja fritt på
|
kabelskitsnackare
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2003/11/08 : 01:24:24
|
Ja, jag ser då inget problem med flera forum. Ett av dessa har ju ingen DIY-avdelning men i gengäld jättefina bilder. Sen finns ju http://www.diyforum.net. Fast jag trivs bäst här. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
RatInACage
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2003/11/08 : 05:59:48
|
Vad som faktiskt är bra är väl att HiFi-Forum har fått nya "stöttepelare".
Rätt skönt att bli av med den väldigt DRYGE "Sladd".(OBS, personlig uppfattning baserad på vad jag läst på detta forum, och ja, han är dryg. )iaf i skrift))Jag tycker personligen att allt har blivit väldigt mycket trevligare efter den senaste omdaningen. mvh Patrik
Personangrepp är inte OK hur mycket man än lindar in dem i bomull/Pac |
|
|
Topic |
|