HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur många forum behöver vi?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/07 :  01:50:28  Show Profile Send Bravo a Private Message
Tycker mig ana en tendens i alla tre fora, tiden får visa om jag har rätt. Gäller inte bara innehåll utan även layout.

Bravo
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/07 :  02:06:11  Show Profile Send henricsson a Private Message
vecc: I see ur point men nu är väl inte tanken att dessa ska konkurrera med varandra som kommersiella produkter gör Mångfald e najs men jag tvivlar på att det finns uttrymme för alla.

Som den kloke Bravo uttryckte sig; tiden får visa om han har rätt lite nytänkande vore kanske på sin plats..

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Julle Jansson
Member

63 Posts

Posted - 2003/11/07 :  02:35:25  Show Profile Send Julle Jansson a Private Message
Faktiskt.se tycker jag är trevligare och tolerantare på alla sätt och vis. Många med väldigt hög teknisk kompetens så att man får veta hur saker faktiskt är (och inte "kvasitekniskt flum" som någon sa här om någonting annat...), men även folk med en mera subjektiv syn på det hela. Alla verkar komma rätt bra överens. Hififorum blev för elakt. Jag tappade lusten helt enkelt. Visst, vissa "element" har ju försvunnit, men tyvärr...
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/11/07 :  02:43:21  Show Profile Send pesa a Private Message
Julle Jansson,
Det är tråkigt att Du känner så. Av förklarliga skäl håller jag inte med Dig men Du har naturligtvis rätt till Din åsikt.

Om Du har synpunkter/idéer om forbättringar så skicka dom PM till PAC, epkpeng eller någon av oss moderatorer.

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/11/07 :  03:17:49  Show Profile Send nin a Private Message
Julle Jansson, Vad menar du att Faktiskt.se är mer tolerant och trevligt? Att det finns en person (eller kanske två) som säger att folk som inte håller med det han säger har noll koll och snackar goja mm. Jo, jag har allt varit inne och läst där och man ser ju direkt hur trevligt det är med sådant snack.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/11/07 :  06:28:48  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag kan tänka mig att tex en aktiv medlem av LTS har större behållning av faktiskt.se (korkat namn iofs) än vad jag har. Jag tycker om att läsa och skriva i detta forum pga att jag inte är tvärsäker och gärna vill veta vad andra tycker.

Därför är det mycket bra med olika forum för olika typ av diskusioner.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/11/07 :  08:18:56  Show Profile Send hal a Private Message
Hej JJ, var inne på faktiskt.se och kollade. Tyckte det allmänt sett var ett trevligt forum. Att det sedan finns vissa personer som kommenterade med bitterhet detta forum och ältade gamla saker tyder ju dock på brist på meningsfull sysselsättning.
Framtiden får utvisa om det kan växa upp och få mer substans och ett större utbud.
Just nu tycker jag att hififorum.nu är i särklass och det råder en trivsam stämning här.
Tackar alla moderatorer för ert fina arbete, hoppas att allt känns bra för er också!




Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/11/07 :  08:25:58  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
quote:
Bjön-Ola: Räcker det med 1 tv-kanal, räcker det med en sorts kolsyrat vatten, räcker det med flejma ett forum?




Ja, absolut.
Sitter inte du också och bara håller på och zappar på kvällarna?
Står inte du också i beslutsvånda och skapar arga köer vid korvkioskerna?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/07 :  10:21:47  Show Profile Send Larsho a Private Message
Björn-Ola

helt rätt, bättre med en bra kanal än 20 skitkassa

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2003/11/07 :  12:43:43  Show Profile Send dali a Private Message
Att tjafsa om vilket forum som är trevligast är väl ungefär lika meningsfullt som att bråka om vilken färg som är snyggast ...

Välj det forum som ni tycker är trevligast och låt andra välja det som de tycker är trevligast, det finns inget rätt eller fel. Låt Darwin lösa vem som överlever eller inte ...

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/11/07 :  12:50:32  Show Profile Send John a Private Message
bättre med en bra kanal än 20 skitkassa


...och därför skapa ett forum till för mono-hifi?


/en john som inte kunde hålla sig och som zappar för mycket

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/07 :  13:09:02  Show Profile Send Larsho a Private Message
tja varför inte, bra idé

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/07 :  13:10:43  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Jag har funderat länge och väl i denna fråga och kommit fram till siffran 7.

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/11/07 :  14:00:31  Show Profile Send Flint a Private Message
23 stycken
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/11/08 :  00:11:31  Show Profile Send brumel a Private Message
Alla forum behövs. Yttrandefriheten har stärkts med den ökade mångfalden...

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/11/08 :  00:24:29  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Jag har varit inne på bla faktiskt.se men får säga att en del av disskusionerna blir väldigt tröttsamma då framför allt en viss person går in och tycker hela tiden. Långa inlägg med sina kvasiflumtekniska teorier och retorik. Fast det är ju jättebra att han håller sig där och det är ju ett fritt land ;-)



Jag håller med fullständig. Själv tröttnade jag på faktiskt.se och alla dessa mät-/kabel-diskussioner. Absolut ingenting för mig. Men men, vi har ju 2 andra trevliga forum som man kan härja fritt på


kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/08 :  01:24:24  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, jag ser då inget problem med flera forum. Ett av dessa har ju ingen DIY-avdelning men i
gengäld jättefina bilder. Sen finns ju http://www.diyforum.net. Fast jag trivs bäst här.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

RatInACage
Starting Member

28 Posts

Posted - 2003/11/08 :  05:59:48  Show Profile Send RatInACage a Private Message
Vad som faktiskt är bra är väl att HiFi-Forum har fått nya "stöttepelare".
Rätt skönt att bli av med den väldigt DRYGE "Sladd".(OBS, personlig uppfattning baserad på vad jag läst på detta forum, och ja, han är dryg. )iaf i skrift))Jag tycker personligen att allt har blivit väldigt mycket trevligare efter den senaste omdaningen.
mvh
Patrik

Personangrepp är inte OK hur mycket man än lindar in dem i bomull/Pac
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000