HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Info om denna Dynamic Precision ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2003/11/03 :  09:39:45  Show Profile Send Guru a Private Message
Hej !!

Är det någon som känner till vad det är för förstärkare på bilden, all info är intressant om denna :)

Edited by - Guru on 2003/11/03 09:40:40

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/11/03 :  10:15:20  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Har en polare som har en som ser ut precis så, vet inte ifall det finns flera modeller med samma utseende. Hans ger iallafall 2x250w och dubblar hela vägen ner. Och eftersom jag själv har en Electrocompaniet Aw250R som också ger den effekten hade vi en trevlig kväll och jämförde de två Norska kombantanterna. Vi blev dock överens om att mitt EC var överlägset på i princip allting, men så är det förmodligen lite orättvist eftersom hans DP var c:a 10-12år gammalt.

Artphotography
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2003/11/03 :  10:44:55  Show Profile Send bambadoo a Private Message
Det hjelper sikkert noe om du skriver modellbetegnelsen også.
Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2003/11/03 :  10:53:53  Show Profile Send Guru a Private Message
Oki, vad ska man ge för en begagnad sådan ?

Modellbeteckning har jag ej.

Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2003/11/03 :  11:42:09  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Jag tror det heter Dynamic Precision NO 1 ( är dock inte helt säker)
Dessa brukar ligga runt 10000:- begagnade
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2003/11/03 :  11:55:37  Show Profile Send bambadoo a Private Message
http://www.brukthifi.no/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1049368974;start=4#4

Litt om dp historikken der.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/11/03 :  12:24:00  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag har haft deras DP 6. någonting hemma under ganska lång tid för en provlyssning (43.000:-). Trivdes ypperligt med denna synnerligen transparanta och kraftfulla stärkare. Den försvinner nästan helt i signalvägen vilket måste vara bästa möjliga "kritik" och jag hade bara ett klagomål.Det var högtalarterminalerna som var såna där plastvarianter. Blää.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/11/04 :  13:49:29  Show Profile Send drgreen a Private Message
Hej det är en DP No1. Hade (har...hm) en sådan och den kom väl i slutet på åttiotalet. Hur den låter kan nog vara rätt så olika då det gjordes förbättringar (?)ständigt (andra lytar, annan biasinställning m.m). Den har inga skyddskretsar mot t.ex kortslutning och det går vad jag förstår inte att få tag i ersättningstrissor om ngn sådan skulle gå sönder..... Lät bra i basen gjorde den iaf...ruggigt bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000