HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Banddiskanter Decca London SW 8 Super
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/11/02 :  17:51:12  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Är det någon som är intresserade av dessa diskanter.



Har nu använt dessa i olika konstruktioner i många år och det känns svårt att skiljas från dessa. Men på grund av att jag inte har tid att experimentera med högtalare på en tid så tänkte jag att det vore bra om någon annan kunde ta över dessa diskanter efter mig.

Har tänkt mig en avgift på 2000:- / paret för ägarbytet. Finns i Skåne , men kan levereras till Stockholm eller Göteborg.


Har även några olika Quad slutsteg som jag kan tänka mig att skiljas från. Har använd dessa till att driva Decca diskanterna.


Länk som beskriver principen: http://www.xs4all.nl/~rabruil/ribbon.html

Citat från Absolute sound Volume 4, Number 13, 1978:
"Yes, I could tell you that the Decca ribbon tweeter (as employed by Levinson in the HQD) is the airiest, most natural and finest all-around reproducer of highs I’ve heard"

Musik låter bäst på vinyl och i stereo


Edited by - Gemeni on 2003/11/04 17:20:29

emil
Member

586 Posts

Posted - 2003/11/03 :  10:11:29  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
vad har du för olika quad slutsteg som du vill skiljas från och vilka priser har du tänkt dig?
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/11/03 :  12:06:46  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Om ingen köper Decca Diskanterna så behåller jag Quad slutstegen, som är två st Quad 303 och ett 405-2.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000