HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 problem med rotelspelaren
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/11/02 :  14:45:41  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
som vissa av er kanske vet så har jag nyss köpt en cdspelare av en kille här på forumet.
denna spalare verkar ha ådragit sig en liten fraktskada.
spelaren var alltså hel när den skickades, men den fungerar inte nu.
så fort jag sätter i en skiva står det Err på displayen, detsamma står när jag försöker spela skivan eller byta spår.
jag inspekterade spelaren och förutom att en liten lim-klutt hade släppt vid motorn som skickar släden ut och in(har förmodligen inget med problemet att göra), så hade laserlinsen en liten fläck.
jag petade lite på hela laserhuvudet, detta verkade sitta lite.. jag vet inte hur jag ska beskriva det, den verkade sitta ordentligt med i en lite mysko upphängning, den var väldigt lätt att flytta fast fjädrade tillbaka till utgångsläget, ska det vara så här?

jag tycker det känns som att spelaren har problem med att hitta på skivan och läsa den överhuvudtaget. jag försökte försiktigt att ta bort fläcken på läshuvudet med en tops, detta fungerade dock inte, fläcken verkar nästan sitta på insidan. tror ni att det kan vara en spricka? det ser inte så ut men det kanske är möjligt?
vad tror ni är felet?

vet någon av er var man kan hitta en ganska billig reparatör av den här spelaren i stockholmsområdet?
vad kan det kosta?
kan det vara något annat fel?
hur ska man handskas med posten? paketet verkade väl inpackat och det såg helt ut förutom ett par små märken.
kan man klaga på posten och kräva ersättning?
det var även märkt på paketet att det var en cd-spalare, kan man anklaga posten för ovarsamhet?

edit: modellen är rcd 970bx

Euroline - T-Amp - DIY

Edited by - Fisksmisk ola on 2003/11/02 14:47:03

emil
Member

586 Posts

Posted - 2003/11/19 :  11:47:46  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
du kan få sälja den till mig
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/11/21 :  22:38:56  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
trots att den inte funkar?
vad är du beredd att ge?

jag pm-ar

Euroline - T-Amp - DIY

Edited by - Fisksmisk ola on 2003/11/21 22:39:27
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000