HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 XLR + RCA = ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pinhead
Member

349 Posts

Posted - 2003/10/31 :  12:08:30  Show Profile  Visit Pinhead's Homepage Send Pinhead a Private Message
Hejsan,

Mina slutsteg är bestyckade med både RCA-ingångar och XLR-ingångar. Likaså är mitt försteg. Vad är det som egentligen händer om man så att säga bi-wirar från försteget till slutsteget? Alltså ansluter både RCA-kablar och XLR-kablar mellan försteg och slutsteg.

...det är bara jag som vet atombombsrecepten...och varför knarkare ler...

0hm

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/31 :  13:14:40  Show Profile Send MartinH a Private Message
Varför ska du göra det, du använder bara en utgång och ingång i taget och inte båda ?!?!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/10/31 :  13:36:02  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Går det överhuvudtaget?
På mitt slutsteg sitter en omkopplare.

Om man biwirar en högtalare så ansluter man bas och diskant med separata kablar.
Om du ska skicka en signal till slutsteget vinner du inget på dubbla kablar.
Man kan tänka sig använda det här om man har dubbla slutsteg, men man får problem med nivåanpassning.
Go to Top of Page

Pinhead
Member

349 Posts

Posted - 2003/10/31 :  15:23:14  Show Profile  Visit Pinhead's Homepage Send Pinhead a Private Message
MartinH --> Jag skall inte göra det, men vill veta vad som händer.

Björn-Ola --> Det går utmärkt. Jag har gjort det. Frågan är bara vad det var för signal jag lyssnade på...Jag vet mycket väl vad bi-wiring innebär och betyder. Jag använde endast begreppet för att förklara hur jag menade...

...det är bara jag som vet atombombsrecepten...och varför knarkare ler...

0hm
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000