Hej på er Är ny på forumet men har varit med ett tag! Har dock inte hittat till sidan förens ett par månader sedan! Skulle behöva råd om kablar och kontakter! Funderar på att köpa Ixus 220 RCA kontakter med Supra EFF-I signal kabel skulle även vilja ha förslag på en bra XLR kontakt (slutstegs sidan). Vad tror ni om kombinationen
Det finns kablar med rca kontakt i ena änden och xlr i den andra änden. Om du ska köpa separata rca-kontakter tycker jag du borde satsa på ett par bullet plugs.
Jag har testat kablar i olika anläggningar, och fått skilda resultat. Därför är det nog bara att låna hem olika kablar och testa. Råd i sådana här sammanhang är värdelösa. Kablar bör sitta i ett par dygn innan man utvärderar, för klangen kan ändras efter en tid.
Björn-Ola har rätt. Men det är nog inte så lätt att låna hem en massa RCA-XLR kablar för prov. Supran är hyfsad i pris och många anser att den är ovanligt prisvärd så detta kan väl vara värt att prova. Tror inte du skall bekymra dig så mycket om kontakterna utan bara se till att du får några med bra kvalitet (brukar inte vara de allra billigaste men det finns ingen anledning att här ge sig in på de dyra heller). Vad jag förstår så gör du kablarna själv och då blir det inte så dyrt att byta kabel om det inte fungerar så bra.