HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En önskan riktad till utställarna på Arken
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2002/09/01 :  23:22:39  Show Profile Send markih a Private Message
Först en resume hur jag upplevde förra mässan (2000). Jag hade släpat med min flickvän, (som är mycket måttligt intresserad) och första anhalten på mässan var Ultimate Audio (från småland nånstans tror jag). De demade von Schweikert och JM Lab med nån elektronik jag inte kommer ihåg. Det jag däremot minns var att det var tyst och stilla i rummet (med låst dörr) och en snubbe spelade intressant och rolig musik varvat med lite trevligt prat. Det hela blev en upplevelse och både jag och min flickvän tyckte att detta var ju mycket givande och kul.

Sen bar det bara utför. I de allra flesta rummen kutade folk hit och dit, det var snack överallt och det gick inte alls att slappna av och få några vettiga intryck av produkterna de visade. Detta förvånade mig, eftersom jag tycker att de borde ha mycket att vinna på genomtänkta demonstrationer. Jag upplevde detta som lite lätt meningslöst, det blev mest intetsägande ljudintryck, lite broshyrsamlande och visuell betraktelse den mesta av de återstående timmarna på Arken.

Så min önskan är att fler har riktiga demonstrationer, åtminstone under korta stunder, för att sedan varva med öppet snack och öppna dörrar. Demonstrationerna behöver inte vara långa, ca 15 min räcker. Eller om detta är svårt att få till, i varje fall lite stillhet och tystnad i rummet.

Detta kan ju också vara något som vi som besöker mässan kan ha i bakhuvudet, att försöka förlägga de sociala bitarna i kafeteria och korridorer.

Mvh Mårten


marki

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/09/02 :  08:18:47  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Kan verkligen hålla med dig Markih!

Går ju själv runt på mässan vid något tillfälle och det är mycket spring. Själv försöker jag köra koncentrerade pass och kräver i princip tystnad i rummet under tiden. Mitt på lördagen brukar dock trycket bli så stort att oordning råder i hela huset ett par timmar.

Sedan kan man som mässbesökare påtala om volymen är för hög t ex, det brukar vara ett vanligt gissel.

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/09/02 :  08:53:41  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Tjena Mårten!

Mina intryck från förra Arkenmässan liknar väldigt mycket dina! Håller alltså med till 100%. Om man nu väljer att ställa ut sina produkter på en mässa typ Arken borde man ju ha stort intresse i att dessa produkter visas från sin bästa sida, och det gör de ju inte om det är mycket spring och tjöt samt för mycket folk i rummen...

Kepsen på till helgen!!!

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2002/09/02 :  10:05:00  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

vadå?, en arken mässa är kaos, folk som springer runt, kollar in, ungar som skriker, kvalitetsfilmer som BLADE!!, går för fulla blås, kärringar som vill gå hem...., utanför spelar sasca så högt att våra förfäder roterar i marken flera kilometer bort, osv ,osv, det finns väl inget värre än att mötas av en låst dörr när man vill kolla in godsakerna i rummen, mässa får väl försökas ses som om att intresset väcks för en viss produkt och man får väl sedan i lugn och ro besöka sin handlare, alt. låna hem pryttlarna för some serious lyssning,
Tröka nu inte till mässan med en massa tystnad och låsta dörrar, vill man uppleva tystnaden föreslår jag en djup skog och ett par hörlurar.

mvh

Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/09/02 :  10:05:55  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ja just det kepsen ja. Det kommer att finnas ett begränsat antal (ca 40 st) att köpa på mässan för rimliga pengar. Detta flummiga uttryck använder jag då det inte funnits tid till att stämma av detaljerna med Timbre. Idén är i alla fall att vi inte skall gå med någon större vinst (lite överskott måste man ha annars blir det alltid minus).

Med kepsen på är man i alla fall spårad direkt som forum-nörd!!


- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/02 :  11:10:49  Show Profile Send Timbre a Private Message
Håller fullständigt med markih!
Det finns ju hur mycket utrymme som helst för social samvaro. En öl i cafetérian eller en nypa frisk luft.
Retar mig mest på utställare som själva står och babblar mitt under pågående demonstration.
Sänker effektivt den seriösa framtoningen om man nu vill ha en så´n.
Klart att man skall umgås och ha trevligt på en mässa!
Men att hålla isär aktiviteterna är aldrig fel..., tycker jag alltså.
Alla kanske inte håller med, men åsikter får man ju ha...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2002/09/02 :  11:26:08  Show Profile Send Tomas a Private Message
KAN MAN KÖPA FORUM-KEPS???????????????????????
Det är ju lite fräckt faktiskt, men de tar väl slut på fredagen såklart!!!

`´Äta bör man annars dör man, äter gör man ändå dör man!´
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/09/02 :  11:38:03  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

Ja just det kepsen ja. Det kommer att finnas ett begränsat antal (ca 40 st) att köpa på mässan för rimliga pengar. Detta flummiga uttryck använder jag då det inte funnits tid till att stämma av detaljerna med Timbre. Idén är i alla fall att vi inte skall gå med någon större vinst (lite överskott måste man ha annars blir det alltid minus).

Med kepsen på är man i alla fall spårad direkt som forum-nörd!!


- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -



Var på mässan kommer man att kunna köpa dessa fina kepsar? Räkna med att jag står där på fredag 13.00.

Mvh
Audionet

Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/09/02 :  12:23:01  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Kepsarna kommer att finnas innanför entren... Så länge det finns några kvar... Begränsad upplaga!!

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/09/02 :  19:16:32  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:

Kepsarna kommer att finnas innanför entren... Så länge det finns några kvar... Begränsad upplaga!!

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".


Stackars oss som kommer dit på söndagen då och som inte vet var det ligger nånstans.

<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul och rören glöder
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2002/09/04 :  12:58:13  Show Profile Send markih a Private Message
Pjotre och Timbre, vi ses på mässan. Sladd ska jag försöka kolla in i Hifi-consults rum, nyfiken på att se hur han ser ut och hur han låter i verkligheten liksom.

Samt övriga hifi-debattörer. Det är alltid kul att se folk i verkligheten som man har en bild av från nätet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000