Author |
Topic |
Audio Nicke
Member
306 Posts |
Posted - 2004/01/11 : 22:41:25
|
Då så mina halmstad vänner skall vi ta oss en lyssnings session på söndag efter lunch??? Hur många kan tänka sig detta?
/Niclas |
Stavar som en kratta bara så ni vet;-)) /Nicke |
Edited by - Audio Nicke on 2004/01/12 13:43:52 |
|
|
Anters
Member
60 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 12:11:49
|
Halloj alla HSTD:are !! Det hade varit sköj att träffa lite hifi/hemmabio folk här i halmstad.....Jag har ett par DIY-högisar som utgår från HFLS-1 konstruktionen som snart är klara, sen innehar man ju lite övriga budget prylar
/biomekarn. |
MVH
/Anders. |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 13:40:39
|
audio nicke:
Låter toppen, sörrö! Vart? |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
bernu
Member
424 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 15:58:42
|
Jag tycker söndag låter bra. Och jag vill poängtera igen att jag tycker vi tar det lite lugnt med antalet grejer som vi testar. Det är bättre vi försöker ses lite oftare istället...
Använder vi lokalen hos dig Nicke? |
/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306) |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 16:08:26
|
Får man vara med o leka i framtiden om man bosätter sig i Ängelholm
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Mcz
Member
849 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 16:15:37
|
Audio Nicke & alla andra inblandade:
Det låter kanon! Och jag tycker som Bernu att vi testar få saker mycket istället för flera saker lite. Bättre att träffas fler gånger istället!
Ska vi kanske försöka göra en liten lista på vilka som kommer och vad som skall tas med/testas?
MVH Martin
|
Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462 |
|
|
Audio Nicke
Member
306 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 16:30:28
|
Va kul !!!
Nu börjar de röra på sig. Lokalen på strandgatan är ledig (kollade precis) så vi får gärna vara där... En liten lista på prylar är alltid att föredra, så att vi kan lyssna på nåt i alla fall. Vad sägs om att jag bidra med N805orna som är färdiga(men inte tweekade) Bernu; vågar jag hoppas på Myryad*2???? kanske dina lådor snäääälla Mcz; dina trevägar skulle oxå vara najs.
Kaffe kan jag nog fixa så vi inte dör av koffeinbrist
Förslag till tid är typ 14tiden och kanske runda av vid 18tiden typ så hinner vi snygga till lokalen innan tiden rinner iväg alltför långt.
/N |
|
|
Mcz
Member
849 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 17:41:44
|
Audio Nicke:
Jag tycker vi ska starta tidigare, typ 10. Tiden går alltid för fort vid sådana här tillställningar och jag tror ärligt att 4 timmar är alldeles för lite!
Och ingen av mina 3 olika trevägare hinner bli klara tills på söndag. Kanske kanske hinner jag få färdigt mitt slutsteg men jag kan inte garantera något. Och mitt försteg behöver göras om då ett par konstruktionsmissar påträffats, som för känslig volymkontroll och problem med jordslingor. Men räknar med om jag får tillgång till skolans etsutrustning ha det färdigt snarast möjligt! Behöver bara beställa lite mer kretskortlaminat..
Ska jag kanske ta med någon annan elektronik? Som rörförstärkaren eller high-end (?) cd-spelaren?
MVH Martin
|
Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462 |
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 17:42:32
|
jag är på, jag kan ta med ett par signalkablar om intresse finns. |
Livet är för kort för mono |
|
|
deerhunt
Member
363 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 19:14:41
|
Kul att det blir av. Jag kommer gärna. Strandgatan klockan 10 då.
Jag tar med öronen och lämnar mina prylar hemma denna gång.
mvh deerhunt |
Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker |
|
|
Audio Nicke
Member
306 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 19:23:28
|
Ok MCZ vad sägs vid 11 tiden så hinner man sova av effekterna av lördagen
mr. Triatic; Visst ta med kablarna så kan vi testa lite.
Skall vi räkna i hopa;
Audio Nicke; N805 kloner Bernu; Myryad*2?+T&P DIY högisar? Mcz; Shanling cd+ rörförstärkare mr. Triatic; signalkablar Vee-Eight Deerhunt Anters? Piggen Henricsson
|
Edited by - Audio Nicke on 2004/01/14 12:31:24 |
|
|
Audio Nicke
Member
306 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 20:52:08
|
Mace; En Ängelholmare, till givetvis får du vara med Där har jag spenderat många timmar på Wallins Hifi.... Synd att de la ner
/Niclas |
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 20:55:42
|
finfint, kan någon skicka ett PM med mer detaljer om strandgatan, jag vet vilken väg det är men inte vilket nummer det är.. |
Livet är för kort för mono |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 21:03:22
|
I slutet på Maj blir vi Ängelholmare Lade ner !?!?!? Arghhhh
Lycka till Med träffen allihopa
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 22:01:40
|
Jag kommer gärna, fast jag har nog inget att ta med mig...lite fikabröd möjligen :-)) |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 22:04:49
|
Mcz: Du får förhandla lite med Ruben så ska det nog gå bra att etsa hehe
Och du, häll inte etsvätskan i vasken HAHAHA (fast det har väl Ruben sagt typ en miljard gånger) |
|
|
Audio Nicke
Member
306 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 22:53:00
|
Mcz; Jaa varför inte din cd och röris vore kul att lyssna till! Piggen; Visst kom du piggen ta gärna med dig ett glatt humör och fika bröd låter toppen
/N |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 11:25:21
|
Detaljer om strandgatan vore trevligt, har ingen aning om den exakta adressen. Behövs det media att lyssna/se på? Jag tar medlite skivor; cd, dvd och vinyl (om det blir vinylspelare). |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Audio Nicke
Member
306 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 11:41:06
|
Ok vi kan träffas utanför Länsförsäkringars huvudentre vid 11 tiden Addressen är strandgatan 10. Musik är alltid välkommet så ta med era favorit skivor(cd).Jag vet inte om Bernus eller Mczs cd tar sacd.
Bernu; Får vi mölighet att lyssan på dina nya T&P byggen?
/N
Ps anmäl er i denna tråd om ni kommer så att jag har koll på att vi inte blir FÖR många Ds |
|
|
Anters
Member
60 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 12:08:09
|
Kommer troligtvis (kanske förhinder)......Kan nog inte ta med mina högtalare (oinspelade), men lite fikabröd och musik kan jag väl skrapa ihop !!
Synes kanske på söndag då !!
Haré gött !! |
MVH
/Anders. |
|
|
Mcz
Member
849 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 12:11:30
|
Piggen:
Hehe, du känner också Ruben hör jag! Jo, det där med att inte hälla etsvätskan i vasken har man ju hört ett par gånger.. Men det gäller att fjäska bra för honom så är han faktiskt inte så farlig!
Audio Nicke:
Nope, varken min eller Bernus cd-spelare tar SACD.
Bernu:
Ska vi samåka? Jag bär gärna inte min rörförstärkare längre än sträckan mellan dig och mig!
Övrigt intresse:
Jag kommer åka hem till Fbg ett par dagar nu så jag hinner nog inte få färdigt något till träffen. Kanske kan jag ta med mina datorsatelliter som dock väntar på uppgradering till 3-vägare med bättre låda och filter? Om något större intresse finns kanske jag orkar släpa med min mätutrustning också?
MVH Martin
|
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 13:27:06
|
Om det är någon som "tvunget" vill köra SACD (eller DVD-audio) kan jag ta med min DVD (Pioneer 656). Det är ju ingen high-end direkt men...den spelar iaf ;-) (har några DVD-A och SACD också)
Mcz: Jo, det har ju blivit lite med Ruben. Han är snäll, men kan verka _ganska_ butter... |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2004/01/14 : 07:29:03
|
Hänger gärna på!
Kör någon möjligen förbi bolmensgatan Tar med mig ett par halvfärdiga EPS i sånna fall.
|
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2004/01/14 : 07:34:19
|
Mcz: Det vore fint om du orkade släpa med mätutrustningen. |
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2004/01/15 : 08:14:41
|
Henricsson:
Äntligen får man träffa dig, har lyckats springa förbi dig så länge! |
|
|
Topic |
|