HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 2:a DIY-mötet (prel. 14/3) i Halmstad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/10/28 :  10:20:50  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Hello allihopa

Tänkte ställa än liten fråga.
Är det några fler i Halmstad området som pular med DIY projekt?
Om så är fallet kanske skulle man kunna ta en fika o prata lite
(o)väsentligheter.

/Nicke

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke

Edited by - Audio Nicke on 2004/02/19 22:55:54

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/10/28 :  15:06:55  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Här har du en! Även Henricsson och Bernu är från Halmstad! Och en liten DIY fika låter som en trevlig idé, när/var/hur?

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/10/28 :  16:20:49  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Kul!!!

För min del går det bra nästan när som helst på veckorna så länge det blir efter 17:00 då man slutar jooobe.

Kanske skall vi kolla om det är fler som nappar typ Henricsson och Bernu... Innan vi bestämmer en exakt tid lr?

Plats; ett fik typ (Rengnbågen, Wanes lr nåt)

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/10/28 :  19:35:00  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Har dragit iväg meddelande till Bernu och Henricsson nu, får hoppas de oxå är intresserade! Men jag har tenta period just nu, så jag har ganska fullt upp och detsamma gäller nog för Henricsson som oxå studerar. Men kanske nästa vecka någon gång?

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/28 :  19:46:57  Show Profile Send henricsson a Private Message
trejvligt! Röstar på en öl eller två.
Jag är ganska flexibel så vilken tid som lär passa gött.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2003/10/29 :  08:30:09  Show Profile Send bernu a Private Message
Tjenare!

Jag är gärna med... Jag håller på med en massa skumma tester nu så det kan vara bra med lite fler som utvärderar. Om ni vill så får ni gärna komma hem till mig i helgen en stund så kan vi ta och snacka lite och även lyssna på lite musik.

Vad säger ni om fredag kväll?

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/10/29 :  09:44:01  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Bernu:

Det låter som en bra idé! Har min sista tenta på fredag förmiddag, så då kan det vara skönt att koppla av med lite musik (och kanske någon öl) efteråt!

Hum, vad säger du Björn, ska jag ta med något till träffen? (Med tanke på avståndet.. ) Rörförstärkaren, cdspelaren, kablar? Tyvärr står mina DIY högtalare hos tjejen nu och då jag inte har någon bil..

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2003/10/29 :  10:42:58  Show Profile Send bernu a Private Message
Mcz: Du kan väl ta med din signalkabel och nätkabel. Det kanske kunde vara kul att testa cd-spelare också men jag vet inte hur mycket vi orkar med...

Hur många fler blir det som kommer?

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/10/29 :  12:25:22  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Hmm de är lite tajt på fredag...
Men söndag em hadde annars passat mig avsevärt bättre.
Hur har ni det då?

/Niclas

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/10/29 :  12:31:37  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Bernu:

Då tar jag med kablarna! Kanske någon annan som vill ta med något oxå? Hehe, börjar mer likna tweak kväll än fika!

Audio Nicke:

Det passar bra för mig på söndag oxå, kanske rent av bättre än på fredag. Är ju Halloween fest på kårpuben då..

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2003/10/29 :  13:46:55  Show Profile Send bernu a Private Message
OK, fredag kansk inte är så bra då... Söndag funkar väl det med men jag tänkte mig en liten tweak och test kväll som man kanske kunde avrunda med en liten öl kanske och det passar inte mig så bra på söndag då...

Vi kan ta en lite enklare fika under söndagen så tar resten någon annan gång...

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/10/29 :  13:56:46  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Hey man, we got too start someware

Jupp Söndag fika the rest will come!!!

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/29 :  14:32:19  Show Profile Send henricsson a Private Message
Jag är tyvärr upptagen hela helgen.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/10/29 :  14:38:45  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Inte skoj Henricsson.

Vad sägs om Måndag då

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:08:41  Show Profile Send henricsson a Private Message
Passar bättre.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:31:54  Show Profile Send henricsson a Private Message
Har ev ett par budget-stativare (~1kkr/par ) klara för inledande provlyssning efter helgen, kan vara skoj med lite intryck även om filtret blir högst provosoriskt.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:53:13  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Måndag går oxå bra för min del! Vad säger du Bernu, tror du vi kan vara hos dig på måndag? Skulle vara kanon!

En fråga till dig Audio Nicke, har du något DIY som du kan ta med dig? Henricsson och Bernu har jag ganska stor koll på vad de gör/har gjort då vi är bekanta sen innan. Skulle vara kul att få se/lyssna på något du gjort! Givetvis kommer inte du gå lottlös hem! Du kommer (bla.) få lyssna på Bernu´s (enligt mig) mycket välljudande DIY högtalare!

MVH Martin

EDIT: Henricsson, såg inte ditt senaste inlägg förrän nu. Vore kul om du tog med dina budgetstativare så ska jag försöka få med mig mina inte-så-budget-längre stativare (~2500kr/par). Hum, någon som har bil?

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462

Edited by - Mcz on 2003/10/29 23:01:52
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/29 :  23:06:53  Show Profile Send henricsson a Private Message
Bil kan jag nog ordna, jag tar nog med slutsteg & ett par nyinförskaffade budget-kablar.





Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/10/29 :  23:43:11  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Henricsson:

Hum, tror inte vi har något försteg att driva ditt slutsteg med. Såvida du inte tar med ditt egna eller att jag tar med min CD så driver vi det direkt från den. Eller Audio Nicke kanske har något försteg att ta med?

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/30 :  00:17:11  Show Profile Send henricsson a Private Message
Tänkte att Björns Myryad hade preout.. har den det? Eller så struntar jag i det, vi lär ha en del att lyssna på ändå.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2003/10/30 :  08:55:13  Show Profile Send bernu a Private Message
Tyvärr så är måndagen inte så lysande för min del eftersom jag nog får ta lite hänsyn till min sambo, det var därför jag tänkte vi kunde försöka ta det på helgen... Men om vi tar det hos någon annan så kan det ju funka även om jag föredrar helgen när man är lite mer utvilad.

Min myryad har pre-out så den funkar som försteg... Jag tror tyvärr inte att jag hinner få hem nätkablarna innan helgen :(

Annars har jag att lyssna på:
Myryad MI120
Rotel RCD-1070
DIY högtalare med T&P element
DIY CAT5 högtalarkabel
Audio Research Phase II RCA signalkabel
Van den Hul d102 mkIII Hybrid med Bullet Plugs
Xtreme Power nätkabel (inte fått hem ännu)
Xtreme Silver RCA med Bullet Plugs (inte fått hem ännu)


/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/10/30 :  10:10:17  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Ojjj här har det planerats

Var skall jag börja...
Bil har jag så transport kan jag fixa...
Vad för DIY som jag besitter? Hmm vill ni att jag skall avslöja det lr skall det bli en surprice Tyvärr har jag inte mer än en högis helt färdig och den anndra på faneringsbordet... men med lite hårt arbete i helgen så kanske jag kan få igång "tvåan".

Min elektronik är tyvärr inte av den höga kavlite som jag vill ha
Men de tar tid att bygga upp en sjyst anläggning (och mycket pengar).
Är MYCKET intresserad av din myrad bernu, funderar nämligen på en sådan...Lr kanske en Thor
Mina normala högisar är Ms 908, de presterar bra för sin prislapp
Kablar; Van den hul snowline samt Supra s3.4.
Cdn är en gammal (95) pioneer s503
Ostärkanen (just nu) är en gammal Yama.

Tid... Plats ... många svåra frågor.
Vi kanske kan ta en liten fika på Söndag och snacka lite om nån ev lyssning på Måndag.

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/10/30 :  10:48:29  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Hum, min lägenhet är nog för liten (26kvm) för en tweakkväll, samma gäller för Henricssons (29kvm). Björns lägenhet är nog den med mest möjligheter. Då man både kan lyssna kortvägg-kortvägg eller långvägg-långvägg, om ni fattar vad jag menar, hehe? Hur ser din lägenhet ut Nicke?

Annars tycker jag förslaget med en vanlig fika på söndag går bra oxå, vad säger ni övriga? Tänker speciellt på Henricsson som kanske får svårt att deltaga då.

Inför en tweakkväll, dvs. om någon skulle vilja provlyssna något ur mitt sortiment, så ser min anläggning ut som följer:

Spark 734 (kinesisk push-pull 40W 4xEL34 rörförstärkare)
Shanling CD-S24 (kinesisk cd-spelare med hög klass på inre komponenter)
Amphion helium+ (liten finsk högtalare som slår allt jag hört i sin prisklass)
Westtone Audio signalkabel (med silverledare tillverkad i Falkenberg)
Supry Ply 2.0 (väldigt prisvärda högtalarkablar)
DIY datorhögtalare (skärmade) med seas och peerless element.

Väntar på fler Shanling nätkablar, de gör stor skillnad på ljudet!

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

Audio Nicke
Member

306 Posts

Posted - 2003/10/30 :  11:17:33  Show Profile Send Audio Nicke a Private Message
Hmm vår (min o min frus) lägenhet är 76kvadrat men de kan var lite trubbel att möblera om i den...

Om inte Henricsson har nåt emot det, så kan vi väll snacka lite på Söndag om det lr? Har lite idéer.

/N

Stavar som en kratta bara så ni vet;-))
/Nicke
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/10/30 :  15:11:43  Show Profile Send henricsson a Private Message
Jag har inget emot det mer än att det vore synd att inte delta.
Men då Björn väntar på lite prylar samt att jag hade haft lite tid att lyssna in olika filter så kanske helgen därpå vore bättre?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2003/10/30 :  16:37:36  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Eller varför inte båda helgerna? Jag tar gärna en fika och lite DIY snack denna helgen, så kan vi kanske ta tweak kväll nästa helg? Så kan ju du Henricsson ta med dina budgethögtalare så tar jag med mina! Och då kanske både jag och Bernu fått hem våra kablar, så kan vi pröva lite sådana oxå!

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000