HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vitsen med bildvinyl?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/10/23 :  22:00:10  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Tja, det ser ju skoj ut med bildvinyl och lite gimmick, dekoration och prydnad är det över det hela. De senaste jag köpte (Maidens Live in Rio och Edward the Great) gick inte att spela alls. Orsaken var katastrofala mängder knaster och samma skit fortsatte fast jag bytte till nya ex. Otur kanske, men generellt måste ju kvallisen vara sämre på de pressarna (gäller rimligtvis även färgvinyler). Därefter får det vara med detta för min del, men det ser onekligen snyggt ut. Massor med nypressar är ju i omlopp. Kommentarer? Är det något som behövs alls? Utpräglad kuriosa för samlare och diehardfans? Maiden har onekligen gett ut "nån" sån här under årens lopp...

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/10/23 :  22:53:28  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Jag var dum och köpte några bildskivor i min ungdom, men nu kan man undra varför. De låter skit och inte vill man ha dem på väggen heller. Jag trodde nog att de skulle bli värdefulla.

Färgad vinyl däremot behöver inte alls låta dåligt! Jag har flera som låter lika bra som svart.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2003/10/24 :  13:06:52  Show Profile Send filkingian a Private Message
Ingen som hört en bildvinyl om låtit bra?

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/10/25 :  15:04:59  Show Profile Send nin a Private Message
Tja, jag har några få bildvinyler (försöker inte köpa bild) och en av dom, Venom's Ressurection låter rätt bra. Inte speciellt hög brusnivå, som det brukar vara, och inget knaster (har inte med bild vinyl att göra).
Go to Top of Page

ozzy osmond
Member

73 Posts

Posted - 2003/10/25 :  16:33:22  Show Profile Send ozzy osmond a Private Message
Har en med Cap. Beefheart, impulsköp. brusig. Beefheart är bättre på cd Safe as Milk

Kunskap , Glädje
ock så mycket Sabbath
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2003/11/12 :  11:55:22  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Hatoil

Nej färgade vinyler behöver inte låta sämre (jag har flera som låter alldeles utmärkt)men jag tror att de generellt gör det. Varför vet jag inte, möjligen sämre kvalitet på vinylen.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000