HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vart tog de vägen? Se bildreportaget!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/25 :  20:14:00  Show Profile Send Aton a Private Message
Välj förstärkarmodell!

Accuphase-alternativet (med shakti on top) har nu seglat upp i en stabil ledning! Därmed är vi inne i den trevliga fasen att välja vilken Accuphase-modell som skall avbildas. Vi behöver en snygg bild! Man får väl hoppas att någon Accuphase-fantast är uppkopplad ikväll. Vilken av deras förstärkare skall vi välja??? Jag vet inte så mycket om de olika modellerna. Självklart skall det vara en med stora VU-mätare men det finns väl många att välja på. Någon som vet om Timbre har någon favorit? Väldigt synd att hans egen tråd under medlemmarnas system är borta. Där kunde vi hittat både Accuphase och shakti i samma bild.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/25 :  20:14:57  Show Profile Send Bravo a Private Message
Går det med en Accuphase så är det roligare ja och i så fall varför inte med en Shakti på toppen.

Bravo
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/10/25 :  20:40:51  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Med 1 tårta får det väl bli en integrerad och då är ju inte en 407 fel

Artphotography
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/10/25 :  20:48:32  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Denna Godbit alltså...


Artphotography
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/10/25 :  20:53:35  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Den ska väl vridas 90 grader så fronten är i horisontalplanet?

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/25 :  23:25:11  Show Profile Send Aton a Private Message
Oavsett Accuphasemodell så måste vi nog ha en betydligt bättre bild. Förstärkaren måste synas i sin helhet. Och sen vore det bra med en separat bild på en shakti.
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/26 :  00:41:29  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Kör en A50v... han har ju två sådana!


Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/10/26 :  04:06:34  Show Profile Send geten a Private Message
Denna tråd hade jag missat! Klart man är med och sponsrar tårtan
Saknar också Timbres bilder! Förde över 45 e-kronor precis men eftersom jag har en annan bank så vet jag inte hur lång tid det kommer ta?

Jag röstar på Accuphase A50v !

// Johan

Edited by - geten on 2003/10/26 04:18:30
Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/10/26 :  04:33:26  Show Profile Send geten a Private Message
Hmmm... Dans förslag är ju iofs läckrare med VU-mätarna

Kan det vara en E-307 ?


// Johan
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/10/26 :  07:20:22  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Här kommer mitt förslag till tårta.



Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/26 :  08:46:59  Show Profile Send Aton a Private Message
Generöst med så mycket pengar geten!
Både getens bild på 307:orna och Gemenis bild på slutsteget (är det A50V?) var ju riktigt läcker. Inte fel att den är tagen hos Timbre heller. Formellt fel att låna Timbres bild utan tillstånd men det är ju för en god sak . Men om vi skall låta avbilda slutsteget så går det nog aldrig att få i närheten av naturlig storlek - så mycket pengar får vi aldrig ihop. Och blir det dessutom inte det minsta skalenligt (höjden) ser det kanske fel ut? Vad tycker ni?
Ingen av bilderna visar vu-mätarna tydligt. Tänk om bara slutsteget varit påslaget. Svårt för konditorn om hon inte får detaljerna.
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/10/26 :  08:53:43  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Det är P-800 tror jag?

Bättre bild på VU mätarna.


Musik låter bäst på vinyl och i stereo


Edited by - Gemeni on 2003/10/26 09:02:25
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/26 :  10:06:09  Show Profile Send Aton a Private Message
Tillbaka efter 45 minuters strömavbrott i Göteborg .
Suverän bild. Den skulle vi kunna använda om majoriteten vill. Jag antar att modellbeteckningen står i det svarta mittenfältet. Model P 800?
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/26 :  12:03:56  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Gemini:s förslag var ju kanon! Fast jag begriper då inte hur man ska få något sådant på en tårta...hoppas det kommer fram bilder på den sedan..

www.linnforum.se
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/10/26 :  12:44:55  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
E-408 ser också rätt läcker ut.... lite färska bilder.




Say's who!?
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/10/26 :  13:53:17  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag sätter in 20 kronor idag och röstar på en bild av en Accuphase, alernativt Sonus Faber.Har dock varit ifrån datorn nu några dagar så därför har det blivit försenat. MvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/10/26 :  13:56:36  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det lämpliga vore någon modell som Timbre har hemma hos sig. MvhKristofer
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/10/26 :  17:18:58  Show Profile Send Johansson a Private Message
20 pix är insatta. I meddelandet skrev jag Shakti, men jag har ändrat mig till Accuphase-idén eftersom den förmodligen blir mycket snyggare. Val av modell överlåter jag till er som kan mer om det märket...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/26 :  17:47:31  Show Profile Send Aton a Private Message
Fler åsikter? Förstärkarvalet görs ikväll! Imorgon måste jag skriva ut bilderna som skall till konditorn på tisdag.

Angående bildutskrift: Kan jag traska in hos foto-quick med jpg bilderna på en CD-R skiva och få papperskopior? Eller hur fungerar sånt här? Måste bilderna vara i jpg-format? Får bilderna ha vilket format som helst??? Kan man ändå välja valfri storlek på kopian? Jag tänkte att 10x15 kopior vore tillräckligt, kanske 13x18 om det inte blir för dyrt.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/26 :  17:56:33  Show Profile Send Aton a Private Message
Den förstärkare jag personligen gillar bäst hitills är nog 407:an. Två rattar är alltid tjusigt. Och VU-mätare känns som ett måste. Men skall det bli 407 borde vi ha en bättre bild. Jag kan i o f ta med flera bilder, en som visar VU-mätare i detalj, en med Accuphaseloggan och en med shakti i närbild. P800 har enorma VU-mätare och den kan nog bli väldigt läcker. Men konditorn kan nog få problem med de olika färgövergångarna. Det är ju olika färg på sidor, lock och front. E-408 är mkt snygg men jag gillar guld bättre än silver .
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/26 :  18:13:00  Show Profile Send Aton a Private Message
Är det någon som har en bild på A-50V? Detta kraftpaket har ju föreslagits i tråden. Och den finns väl hemma hos herr Timbre själv?
Om vi får flera bra alternativ gör jag eventuellt så att jag tar med mig bilderna och rådgör med konditorn för att se vad hon klarar av. Att tårtan blir snygg är ju ett måste .
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/26 :  18:35:09  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Nu har jag äntligen kommit hem....
Jag har lyckats att få in 20:- på ditt konto Aton.
Accuphase P-800 är som gjuten
Fast glöm inte Shaktistenen
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2003/10/26 :  18:55:10  Show Profile Send Mattias a Private Message

Bra jobbat grabbar! Tack Anton för initiativet.
Överförde just slantar.

/Mattias
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/26 :  19:05:34  Show Profile Send Aton a Private Message
Shakti skall inte glömmas! Kul att fler hänger på tårtbakandet. Insättningar kan göras t o m måndag. Jag kollar saldot på tisdag innan beställningen görs.
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/10/26 :  19:52:36  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Jag har orginalbroscyrer på P-370 (slutsteg) och (E-212 försteg)som jag kan skicka, så att konditorn kan ha som underlag.





Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000