HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Xbox vs Sorround
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Parasite
Member

734 Posts

Posted - 2003/10/21 :  21:28:05  Show Profile Send Parasite a Private Message
Hade en gammal påhängssorround (vanlig dolby sorroun, som har förstärkare för centar och bakkanaler, men behöver extra förstärkare för de två fronthögtalarna), nu till problemet, Xboxen lyckas med konststycket att ha ett otrevligt brum i baknalerna, varför vet jag inte, jag fixade snabbt och lätt en galvanisk avskiljare, för att ta bort jordloopar (biltemas som egentligen är till för bil) och brummet blev mindre, men inte helt borta, men nu låg det i alla fall på överlevnadsbara nivåer. Någon som har någon vild gissning på hur man eventuellt kan få boirt det sista oirriterande brummet?

Det ska gå att tweaka, göra billigigare samt omtimera...måste ju gå ;P
http://w1.381.telia.com/~u38109144/

desoto
Member

152 Posts

Posted - 2003/10/21 :  22:12:25  Show Profile Send desoto a Private Message
Oftast brukar sådana otrevliga brum bero på jordloopar. Koppla in både X-box och förstärkare till samma eluttag. Sätt på en skiva och ryck sedan ut kablaget mellan X-box och TV. Tystnar brummet nu så är det antagligen antennkabeln in i TVn som är boven. Problemet borde då åtgärdas direkt i antennutaget i väggen. Det finns filter för detta.

Beror inte problemet på detta utan det är internt i X-box så vet jag inte säkert, men jag antar att extra avkoppling av utgångskretsarna borde förbättra problemen.

/Daniel

'hellre än bra!'
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000