HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på bra DAC:ar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/21 :  17:02:02  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Jag har under annan tråd här fått lite tips på DAC:ar som skull kunna passa till min cd-spelare Sony CDP-XB920, men är sugen på lite fler tips! Motivera gärna lite också!

mvh

CD

Never trust someone who claims to be God.

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/21 :  17:16:58  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Vilken prisklass?

Harmony Design vore väll kul att testa?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/21 :  18:11:40  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Tja en klass som är rimlig till min spelare. Nämnda Harmony Design DA9 har jag funderat på bland andra. Någon här tipsade om en Perpetual Tech P3A, som körde med en nästan likadan transport som jag har. Jag tänker att max 6-7000 kr för en dac kan vara bra. Det är väl vettigt tror jag va? Kanske skulle nämna vad jag har i övrigt:

Luxman C-03/M-03 (signalkabel mellan stegen Van Den Hul 102 mkII)
Sony CDP-XB920 (signalkabel Supra DAC)
Thorens TD160 MkII + Ortofon MC-1 Turbo (Stridbeckuppgraderad med Supra signalkabel)
Högtalare Usher M-700 II (högtalarkabel Supra Ply 3.4)

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

stegg
Member

109 Posts

Posted - 2003/10/21 :  19:13:59  Show Profile Send stegg a Private Message
Jag går och är sugen på Musical fidelitys DAC till min MF a3.
Är det någon her på forumet som har den kombinationen? ( el. har testat)
Sen smygläste jag senaste HIFI +, der dom recenserar den senaste DACen från MF i Nuvista- serien. Den går lös på 1200 pund. Fick bra betyg. Blev nu nyfiken på att vänta lite till den dyker upp her i landet.
Med tanke på att den "gamla" kostar 13tusen sek. är det kanske värd att vänta på något än bättre?
Mvh.
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/21 :  19:20:14  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Har aldrig lyssnat på MF överhuvudtaget tror jag faktiskt när jag tänker efter... Vad är det för "stuk" på MF-prylar?

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2003/10/21 :  21:34:12  Show Profile Send Soulman a Private Message
Jag fortsätter med en dåres(??) envishet att rekommendera Perpetual Technologies P-3A

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/10/21 :  22:16:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Accuphase DAC-10 såklart.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/10/22 :  00:15:42  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Svårt att hitta sidor som har DAC:ar till salu. Är ute efter en för max 6-7000kr... några tips (dac + köpställe)? Kan även tänka mig köpa begagnad kring början av nästa år...

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2003/10/22 :  07:43:17  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Jag rekomenderar Electrocompainets Dac ECD1 mycket välljudande men den kostar lite mera förståss 12500:- finns ho hi-fi stället i GBG.
André.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

barbaresco
Member

58 Posts

Posted - 2003/10/22 :  09:28:19  Show Profile Send barbaresco a Private Message
Jag har en Bel Canto DAC-1 som jag är mer än helnöjd med. Kan ibland hittas begagnade för ~6000kr. Jag chansade och köpte den ohörd ,eftersom den alltid fått fina omdömmen, och det har jag aldrig ångrat....

Den går också att uppgradera till DAC-2.

Kolla länken: http://www.stereotimes.com/acc100200.shtm

Jycke
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/10/22 :  09:46:19  Show Profile Send Tonkis a Private Message
En Linn Numerik är nog inte helt fel. Kan nog hittas beg runt 4000.

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/10/22 :  16:19:48  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Tack för tipsen! Fler mottages givetvis tacksamt. /mvh

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/10/22 :  18:43:42  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Sharp sm-sx1 dac och förstärkare i ett, mitt pris 20000:- (något över din budget kanske men du får en digital-förstärkare på köpet.)
Förövrigt så är den överlägsen flera av de ovannämnda dacarna.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000