HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Parasound HCA-3500
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/10/20 :  13:46:47  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message


Är det någon som har några erfarenheter av detta eller andra Parasoundslutsteg i de ”högre” prisklasserna? Att jag frågar är för att jag sett ett par ute på begagnatmarknaden, till rätt intressanta priser. HCA-3500 ser ju ut som ett imponerande bygge. (43 kg) Det har 2 st 1.4 Kva transformatorer med en 99 000 uF kondensatorbank per kanal. Det är uppbyggt som dualmono med 2 nätkablar och en strömbrytare för varje kanal. Egentligen mer monoblock i en låda verkar det som. Det ger 350 watt i 8 ohm varav de första 15 w i klass A och det kan skicka iväg 120 ampere. Det är verkligen specar som imponerar och lockar men hur låter det?

Erfarenheter tack.





läs mer på: http://hello.to/hifi

Edited by - StefanB on 2003/10/21 11:31:03

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/20 :  15:44:07  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har lyssnat på dom en hel del och har en bekant som har deras största hembiosteg. Dom är riktigt rejäla och har ett detaljerat och lugnt ljud. Dom har en bra kontroll på det mesta högtalare och kan klart rekomenderas..

/Martin
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2003/10/21 :  14:45:36  Show Profile Send Margaux a Private Message
Har bara hört gott om dessa.

Får man fråga vad ett slutsteget ovan betingar för begagnat pris.

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/10/21 :  15:37:20  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
14 000 kr om jag minns rätt. Verkar ju rätt billigt för ett sådan muskelbygge. Togs ut produktion 2001.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/10/21 :  15:44:59  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det var väl med en sådan effektförstärkare i tidningen Hemmabio för något år sedan. De har även varit med i Hifi&Musik för några år sedan. Skall vara av samma ide' som Adcom och Rotel , dvs mycket effekt för relativt låg kostnad. Funderade själv på ett tidigare. Mvh Kristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000