Hallå alla! Hade nästan bestämt mig för att köpa ett par B&W nautilus 805, men nu när jag har sett priset på stativen till dom börjar jag tveka. Jag menar 6000:- för ett par stativ... e inte det i värsta laget? Nån som har tips på andra stativ kanske?
Va tror ni förresten om att driva ovan nämda med primare I20? eller 30.1? tackar för mig!
Jag hade helt klart kört på b&w stativen som hör till. Dels därför att dom är gjorda för just 805, och dels därför att det går att skruva fast högtalarna i stativen vilket synnerligen är att föredra.
Varför köpa dyra högtalare om man ska snåla på stativen och inte låta dom prestera optimalt?..
Akhenaton, Därför att stativen kostar en tredjedel av vad högtalaren gör. Ganska saftigt om du frågar mig.
Andi, Prova med några andra stativ, kanske Soundstyle som finns hos klubben, och avgör om det är en hörbar skillnad (att Nautilusstativen är snyggast råder det tyvärr ingen tvekan om). Varför inte testa de tillsammans med dämpkuddar eller häftmassa? Fast har du småbarn som gillar att pilla så är det ju en stor fördel om du kan skruva fast högtalaren i stativet...