HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 stativ till B&W 805
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Andi
Starting Member

14 Posts

Posted - 2003/10/19 :  17:50:39  Show Profile Send Andi a Private Message
Hallå alla!
Hade nästan bestämt mig för att köpa ett par B&W nautilus 805, men nu när jag har sett priset på stativen till dom börjar jag tveka. Jag menar 6000:- för ett par stativ... e inte det i värsta laget?
Nån som har tips på andra stativ kanske?

Va tror ni förresten om att driva ovan nämda med primare I20? eller 30.1?
tackar för mig!


Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/10/19 :  18:10:27  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag hade helt klart kört på b&w stativen som hör till. Dels därför att dom är gjorda för just 805, och dels därför att det går att skruva fast högtalarna i stativen vilket synnerligen är att föredra.

Varför köpa dyra högtalare om man ska snåla på stativen och inte låta dom prestera optimalt?..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/10/19 :  18:25:02  Show Profile Send Terminator a Private Message
Akhenaton,
Därför att stativen kostar en tredjedel av vad högtalaren gör. Ganska saftigt om du frågar mig.

Andi,
Prova med några andra stativ, kanske Soundstyle som finns hos klubben, och avgör om det är en hörbar skillnad (att Nautilusstativen är snyggast råder det tyvärr ingen tvekan om). Varför inte testa de tillsammans med dämpkuddar eller häftmassa? Fast har du småbarn som gillar att pilla så är det ju en stor fördel om du kan skruva fast högtalaren i stativet...
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2003/10/19 :  18:30:05  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Jag har ett par soundstyle till mina och jag tycker att det fungerar utmärkt. Jag tycker att det blir snyggare med dessa än med orginalstativen.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000