HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Bekräftade rykten inför Arkenmässan 2002.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/30 :  18:13:30  Show Profile Send Timbre a Private Message

"Det är Arkenmässa i luften" sa mässgeneralen Olle Mårtensson senast det bar till.
Uttrycket passar bra, för nu börjar det verkligen dra ihop sig och helt befriad från nyfikenhet är väl knappast någon?

En del uppgifter är redan spikade, men hur är det för övrigt?

Vad kommer vi att få lyssna på i de olika utställningsrummen?
Lite har vi snokat reda på, men mycket återstår. Något kanske inte är offentligt och annat kanske är tänkt att bli en överraskning när portarna slår upp.

I den här tråden skall vi försöka avslöja utställningsplaner i sista stund.
Den som har intressant information och utställarens medgivande, är välkommen att bidra med uppgifter som sätter sprätt på nyfikenheten...



Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/30 :  18:19:39  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Nått av det intressantaste är väl då MårtenDesigns
nyaste alster, det tycker jag verkar mkt inressant.



-------------------------------------------------------------------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/30 :  18:37:34  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Lite nya förstärkare från Advantage kommer på mässan. Bla. i Mårten Designs rum. Det är inga ersättare till S-serien, utan bygger på ett helt nytt koncept. Ett sätt att bygga som jag inte vet om att någon annan har gjort tidigare. Mer vet jag inte om jag får avslöja, så det får komma som en överraskning. Men dom blir nog inte så billiga.
Den nuvarande S-serien kommer att finnas kvar framöver i programmet såvitt jag vet.
Dom kommer att vara i produktion någon gång senare i höst.
------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorma

Edited by - Jorma on 2002/08/30 18:39:3
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/30 :  19:28:19  Show Profile Send Timbre a Private Message


Firma Ljudinspelning med Jan-Eric Persson i spetsen, kommer att bjuda HiFiForums Quad-klubb på en riktig högtidsstund...

Det kommer att spelas SACD multikanal med en tung Sony surroundreceiver som via Quad´s 240 rörmonoblock driver fyra stycken ESL 989 samt en 988 center.
De främre 989:orna kommer att vara kompletterade med nyframtagna subwoofers från Gradient samt splitter-()nya filter.
Dessutom kommer en subwoofer från Audio Physics att spela med i föreställningen.
Till stereo SACD och CD, kommer det att spelas på Quad´s kompletta 240 rör-system.
Signalkälla blir en Sony SACD-spelare, modell 777.

Årets uppvisning från Firma Ljudinspelning kommer att äga rum i "Chinchillan" och närmaste granne blir Audionord.
Något som vi får anledning att återkomma till.

I anslutning till demorummet kommer hela SACD-katalogen från Opus 3 att finnas tillgänglig för hugade spekulanter.
Tretton SACD-titlar och fyra vinylutgåvor till mycket fördelaktiga mässpriser.

Rena rama julafton för Quad-gänget och SACD-falangen alltså...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/30 :  20:35:27  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hiforum.nu kommer på mässan att sälja svarta kepsar med forumets logga mot vaniljvispfärgad botten på!

De som vill bli igenkända köper lämpligtvis en smäck och frågar varandra vilka nicks de har på nätet... Priset är inte fastställt men blir rimligt.

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/08/30 :  23:35:57  Show Profile Send n/a a Private Message
Ifall jag ska vara ärlig sladd så tycker jag att ni borde byta logga först... Titta på DIY forum t.ex... Grafisk Layout av klass!

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/08/31 :  01:06:04  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:



Firma Ljudinspelning med Jan-Eric Persson i spetsen, kommer att bjuda HiFiForums Quad-klubb på en riktig högtidsstund...

Det kommer att spelas SACD multikanal med en tung Sony surroundreceiver som via Quad´s 240 rörmonoblock driver fyra stycken ESL 989 samt en 988 center.
De främre 989:orna kommer att vara kompletterade med nyframtagna subwoofers från Gradient samt splitter-()nya filter.
Dessutom kommer en subwoofer från Audio Physics att spela med i föreställningen.
Till stereo SACD och CD, kommer det att spelas på Quad´s kompletta 240 rör-system.
Signalkälla blir en Sony SACD-spelare, modell 777.

Årets uppvisning från Firma Ljudinspelning kommer att äga rum i "Chinchillan" och närmaste granne blir Audionord.
Något som vi får anledning att återkomma till.

I anslutning till demorummet kommer hela SACD-katalogen från Opus 3 att finnas tillgänglig för hugade spekulanter.
Tretton SACD-titlar och fyra vinylutgåvor till mycket fördelaktiga mässpriser.

Rena rama julafton för Quad-gänget och SACD-falangen alltså...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.



'
Nu blir man ju nåstan bara tvungen att ta sig till ARKEN
Jippieeeeeeeeeeeeeeeee

<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul och rören glöder
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/08/31 :  01:07:09  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:

Hiforum.nu kommer på mässan att sälja svarta kepsar med forumets logga mot vaniljvispfärgad botten på!

De som vill bli igenkända köper lämpligtvis en smäck och frågar varandra vilka nicks de har på nätet... Priset är inte fastställt men blir rimligt.

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -


Detta hörs ju också bra

<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul och rören glöder
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/31 :  08:13:06  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
X-ray:




- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/31 :  11:07:44  Show Profile Send Timbre a Private Message
Den som handlat Opus3-skivor hos Jan-Eric Persson behöver inte gå vilse för att komma till AUDIONORDS domäner. Man kan nog inte undgå att märka vad som är på gång...

Audionord har ju av tradition haft en hel del tunga pjäser att välja på. Traditionen hålls vid liv och tungt blir det även i år. En massiv uppställning, skulle man kunna säga...
Vi söndagsmorgonpigga besökare fick på förra mässan möjlighet att stifta kort bekantskap med den alldeles nyuppackade högtalaren Caldera från Audio Physic. I år blir det mer Audio Physic...mycket mer! Eller vad sägs om sverigepremiär för nya flaggskeppet Kronos?
Bestyckad med dubbla aktiva basar och driven av det senaste i elektronikväg från...Audio Physic.
Don efter person skulle man kunna säga och det blir övervakning av självaste Joachim Gerhard från...just det, Audio Physic.

Som om detta inte vore nog.
Här kommer att bullas upp ett flerkanalsystem också. Med en Krell Showcase Processor som hjärtat i systemet. Att slutstegen kommer med Krell-logo på fronten blir nog ingen överraskning...

Kommer det att bli tungt, hehe...:
Fronthögtalare: Audio Physics Avanti III
Centerhögtalare: Avanti Center
Bakhögtalare: Audio Physics Virgo II
Och för besök i den undre världen får vi skjuts av Audio Physics egna subwoofers vid namn Minos...

Kan va´ bra att ha någon att luta sig mot. Varför inte exportchefen Peter Mackay från Krell?

Det kommer säkert att dyka upp mer detaljer om detta under veckans gång. Som tur är, kan vi ju alltid fråga Björn...


Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/31 :  11:53:42  Show Profile Send ekman a Private Message
där har vi mer än förmodligen mässans höjdpunkt =)

väldigt intressant detta

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/31 :  13:09:44  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Yes, äntligen QUAD!!

-------------------------------------------------------------------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/08/31 :  13:18:45  Show Profile Send n/a a Private Message
Sorry sladd

Ah... Låter som det blir en massa tunga höjdare på mässan...tur att man ska åka ner!

Har alltid gillat Audiopshysics ideér..desvärre så gillar jag inte Reference Audios demorum... där låter Avantin skit t.ex... Så vi får se hur det blir på arken... Ska bli kul iaf!



//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/08/31 :  16:18:43  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
AudioNet kommer att ha en del godsaker.

I Barcos rum kommer det att finnas en uppställning enligt följande:

JM-Lab Utopia som frontar
JM-Lab Utopia Center
JM-Lab Mezzo Utopia Som surround
JM-Lab Subwoofer

AudioNet MAP
VIP
5st AMP II MAX

Samt Barco projektor.

Det kommer även förmodligen att spelas på lite dcs tillsammans med AMP II G2, VR 4 HSE kanske även Talon och Mezzo Utopia. Och för de som gillar rör kommer KR's monoblock förmodligen också att spelas.

Det ryktas även om VPI Aries Scout + JMW 9.0 + Transfiguration, mums.....(OBS! Ej bekräftat)

Ett absolut måste är att förlusta sig i denna mässa, det är straffkommendering till Göteborg 6-8 september.

Mvh
Audionet

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/31 :  17:25:41  Show Profile Send Timbre a Private Message

Toppen, Audionet!
Hade faktiskt tänkt be dig göra lite "private investigations" via Carl Hagerman på Ljudprodukter. Du är ju kund där...

Det blir mycket dCS, tung KR och som sagt, väldigt mycket JMLab...
Säkert mycket skånska bland publiken också...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/08/31 :  17:44:48  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
KR Enterprice Kronzilla (rör) i ett rum. Och Audio Physiks Strada (digitalt) effektförstärakre i ett annat. Dom var med i en "duell" i Frankfurt i AudioPhiles rum. Hur det gick? Ja det går att läsa i nästa nummer av AudioPhile. Eller i mässreportaget på mina hemsidor, om ni inte vill vänta tills dess.

------------------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorm
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/08/31 :  18:23:45  Show Profile Send nin a Private Message
Det ryktas även om VPI Aries Scout + JMW 9.0 + Transfiguration, mums.....(OBS! Ej bekräftat)


Det vore INTE fel alls att höra! Är ju själv klart intresserad av att köpa VPI's TNT 5HR.

Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/09/01 :  12:28:52  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:


Toppen, Audionet!
Hade faktiskt tänkt be dig göra lite "private investigations" via Carl Hagerman på Ljudprodukter. Du är ju kund där...

Det blir mycket dCS, tung KR och som sagt, väldigt mycket JMLab...
Säkert mycket skånska bland publiken också...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.





Jag skall undersöka lite mer på djupet, får se om pojkarna vill informera mig lite mer exakt vad som kommer att spelas. Skall även kolla om stans andra importör skall spela på Kuzma, Cadence, Amphion, Kora.

I'll be back

Audionet

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/01 :  15:00:01  Show Profile Send Timbre a Private Message

Audionet!
Kan vi fresta med en liten skåneflagga?



Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/09/01 :  21:16:06  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:


Audionet!
Kan vi fresta med en liten skåneflagga?



Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.





Det skulle vara trevligt.

Mvh
Audionet

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/09/01 :  21:31:05  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Hej alla.. förlåt mig för att jag kommer med så mkt OT, men en forumträff-bild? skulle det funkar för er att ha, om man sammlas innan Arken öppnar på lördag?

eller söndag..

jag tycker det skulle va kul med en bil på alla i forumet...ja alla som är där dvs..

"Vendi vidi vici"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/01 :  21:51:37  Show Profile Send Timbre a Private Message


En kul idé!
Jag kommer att ha med mig kameran.

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/09/01 :  22:04:37  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:



En kul idé!
Jag kommer att ha med mig kameran.

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.




Vet inte ens hur man hittar till ARKEN men kommer att vara där söndag förmiddag. Meddela tid och plats för fotografering.HMMMMMM skulle misstänka att det får bli lite olika fotos beroende på dag.Inbillar mig att det är omöjligt att alla kan vara där samtidigt

<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul och rören glöder
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2002/09/01 :  22:18:31  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Det skulle bli ett sjuhelsikes gäng på en sådan bild

Nån får knalla upp på närmaste närliggande berg och ta kort ner på folkmassan

/Erik

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/09/02 :  09:36:11  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
jag kommer att ha med mig två olika kameror.. en stor systemkamera, färg eller svartvit.. vad vill ni? jag tror människor i grupp kommer att bli bättre i svartvitt.. kommer å ta med mig datorn å digitalkameran dit också, så vi kan lägga upp bilder direkt..


på lördag/söndag? morgon innan öppningsdags? bara folk från forumet?

"Vendi vidi vici"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/02 :  11:00:21  Show Profile Send Timbre a Private Message


Kommer att bli en höjdare!
"Direkt från Arken 2002"...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000