HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Von Schweikert VR-S/3 subwoofer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jmb
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/10/17 :  23:49:25  Show Profile Send jmb a Private Message
Jag köpte en begagnad Von Schweikert sub VR-S/3 av Hi-Fi Consult. När jag fick hem den och kopplade in den så var det ett högt brummande från nätdelen 55db. SKIT! Inte nu igen! Alltid när jag köper grejer strular det. Jag ringde till Hi-Fi Consult och pratade med Lasse, han kom med olika förslag, inget funkade. Ringde till P.L. Audio dom kom med liknade förslag, samma där, inget funkade. Mailade till Von Schweikert USA, inget svar. Ringde P.L. Audio igen, de trodde att det kunde vara frekvensen som spökade, 50-60 Hz, med andra ord inget att göra. Ringde till HI-FI Consult och pratade med Ove som tyckte jag skulle skicka tillbaks den till dom för test. Jag skickar tillbaka VR-S/3 (55kg!), de trodde att transformatorn var dåligt lackad, tydligen vanligt när de kommer från USA .Olle sätter igång med jobbet. Jag får svar från Von Schweikert efter mailbombning: ”The amplifier in the VR-S/3 has a very powerful 1kV transformer, and the sound that you are hearing is the vibration of the transformer. This is normal and is not a defect. When music is playing, the vibration is not audible, so we believe that customers do not find this to be a problem.” Men jag tycker det är ett problem! Olle ringer och säger att VR-S/3 är klar, de har lackat om transformatorn och hängt upp den i gummi. Får hem VR-S/3, undrar hur ska det här skall gå efter mailet fån Von Schweikert. VR-S/3 är helt TYST! Min Första tanke är: ”Varför fixar inte Von Schweikert detta?” Alla som köpt en VR-S/3 i Europa måste ha samma problem. Med ett nypris på 42 000 skr är det bedrövligt. Ett stort tack till killarna på HI-FI Consult. Vilken service, vilket trevligt bemötande och vilken super sub. Tack! Magnus


Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/10/18 :  09:46:19  Show Profile Send Gebex a Private Message
HiFi-Consult är verkligen en bra affär. Men attt de fixade till konstruktionsproblem som leverantörerna har visste jag inte. Nu stiger dom ännu mer i aktning.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000