HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Elda högtalare med ZAP Pulse =o(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zahnn
Member

170 Posts

Posted - 2003/10/17 :  20:11:29  Show Profile Send zahnn a Private Message
Har idag fått hem ett par ZAP Pulse 2.1 moduler (kolla på http://www.lcaudio.dk/zp2.htm för info). Kopplade in dem på min nätdel som låg och väntade (2*42V 800VA + 12*10000uF RIFA-elyter).

Väljud i ca 10 min, och sen ingen musik, men knäppande i ena högtalaren. Slår av så fort det är möjligt, men det hjälper inte... modulen är bränd, och basarna i min DALI 5005:a sitter fast och ryker ;o( (inga dyra högtalare, men det blir ju inte kul för det...) Dock lät det underbart en liten stund... Får se vad LC Audio säger...

[z]

I like boolean logic
NOT

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/10/17 :  20:41:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Nu är jag absolut inget Diyare men det verkar som om många har bekymmer med sina Zap pulse. Är den felkonstruerad

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

zahnn
Member

170 Posts

Posted - 2003/10/17 :  20:59:57  Show Profile Send zahnn a Private Message
De har haft problem med konstruktionen, men det var på de tidigare modellerna. Nu har det inte varat några problem... tills jag kom in i bilden =o( Hade 2.0 som lade av innan, men det var inget såhär drastiskt... slutade helt enkelt att spela... inget ljud alls...

[z]

I like boolean logic
NOT
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/18 :  15:40:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Eländes elände!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/10/18 :  16:03:06  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Faan va tråkigt det är när man lägger ner tid på nått å sen skiter det sig .
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000