HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 gammal ROTEL cd ska slaktas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/10/21 :  23:30:54  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
kasra>> är det måhända en t-83:a som ligger där bredvid spelaren? mycket trevlig maskin.
cd spelaren ser ju mycket trevlig ut också faktiskt.
är den bra att använda som ren transport alltså? hur bra är d/a:n i förhållande till t.ex en micromega microdac eller en cambridge DAC3 el dyl?
vad exakt är en NOS?

rowa>> jag bor strax norr om stockholm, i vallentuna.
när kan du komma ner till stockholm? jag är nämligen också ledig nästa vecka och borta på måndagen och eventuellt tisdagen.
vad väger spelaren?
vad blir bensinpriset från dig till mig?
har den några skador som jag bör känna till innan du kör hit den? några repor eller dyl?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2003/10/22 :  00:30:05  Show Profile Send kasra a Private Message
fiskola:
det är tom en ti89:a
Rotel spelaren har väl en erkänt bra transport skulle ja vilja säga.
nos= NonOverSampling, dvs dac utan översamplingsfilter som har bilivit populärare på senare dag pga enkelheten och ljudet. kolla på www.diyaudio.com

Jag använde aldrig digitalutgången på rotelspelaren, så ja kan inte uttala mig om den. På bilden så har du en micromega minium, den hade ingen chans mot den tweakade 975:an. Jag har kommer inte riktigt ihåg 975vs.970 men ja vill minnas att dom lät likvärdigt, dom använder i varje fall samma dac tda1305.
Microdac har jag för mig är ett litet budget bygge?! skulle inte tro att den har något mot en tweakad 970:a. Den tweakade 975:an lät förövrigt bättre än micromega T-dac om du känner till den.

Anledningen att ja tycker den skulle vara bra som transport är att du har en i2s signal, som du kan mata en egenbyggd dac med(som tar i2s dvs). slänga in den i chassiet, osso slipper man alla omvandlingar mellan extern dac / transport!!!

/kasra

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/10/22 :  13:02:08  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
ja tykker detta börjar bli lite annorlunda än va jag hade tänkt mig...?, ja har förstått att ja ska ha kvar transformatorn... men något mer????
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/10/22 :  16:18:28  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
kasra>>
ok
hur är den tweakad? är de dessa:fixa lite större kondingar till nätdelarna. Nya opamps, klocka... lite filtrering o det andra vanliga?
själv tycker jag om när saker är separerade.
tur att man får den till ett rimligt pris så att man inte blir tokrädd för att modda den lite.
vad innebär i2s? är det något signalspråk eller har det med något annat att göra?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/10/22 :  16:22:31  Show Profile Send rowa a Private Message
Fisksmisk ola:

Jag skulle kunna ta mig till sthlm ngn dag nästa vecka, är ledig då och har inget inplanerat så att säga. Bensinpengarna bör hamna runt 250-300kr, men jag vet tyvär inte om jag har tillgång till någon bil då jag inte äger ngn själv. Tror spelaren väger cirkus 5kg.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/10/22 :  23:50:57  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
ok
hur löser vi det då? var bor du?
hur delar vi på fraktkostnaden?
kan man skicka spelaren med post eller är det olämpligt? har du originalemballage kvar?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/10/23 :  15:33:45  Show Profile Send rowa a Private Message
Fisksmisk ola: Jag har grejjat så jag kan låna bil nästa vecka. Tänkte om vi kunde mötas någonstans i barkarby (heter det så?).

Har inte originalemballage kvar.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/10/23 :  17:06:00  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
hm jo det kunde vi ju kanske göra men då måste jag komma på nåt sätt att ta mig dit... kan kanske synka med någon av föräldrarnas ikea-besök.

hmm... de säger nu att de antagligen ska till ikea i kungens kurva men möjligheten finns.
varför just i barkarby?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/10/23 :  17:10:24  Show Profile Send rowa a Private Message
Fisksmisk ola: Jag vet inte varför jag valda barkarby, vet du något annat ställe som vi kan mötas på ? Helst inte i stan då jag inte vill köra bil där. Hur och var ligger kungenskurva ?

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/10/23 :  19:42:24  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Kungens-Kurva ligger utanför södra delen av stockholm, någon mil typ.

Barkarby ligger på norra.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/10/24 :  00:11:30  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
jag vet inte riktigt var kungens kurva ligger man vi kan nog lita på Dazzin :D

dag vet jag inte riktigt men det får väl bli mellan tisdag/onsdag och fredag, passar det för dig?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/10/24 :  19:34:37  Show Profile Send rowa a Private Message
Jo, men säg helst till två dar innan eller något.

Priset är 1000kr +bensinpengar vilket är cirkus 1300kr...

Ska forska och se vart kungenskurva ligger

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/10/24 :  19:42:30  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
ok, det låter bra.
PM:a ditt telefonnr så kan jag ringa

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/10/24 :  20:19:10  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
"KK" tar man sig rätt lätt komunalt till, man åker helt enkelt till stationen skärholmen, tror det är med pendel.

Sen knallar man bara bort från centrummet och går under motorvägen, där kommer man fram till Kungenskurva(är i princip som en enda stor parkeringsplats med massa butiker), finns en rad olika butiker där.

Ikea, OnOff, Elgiganten, computer city, mcdonals, BRL mm. mm.


Ska man ta sig dit med bil så åker man:

Från stockholm:
Kör E4-E20S mot Södertälje. Sväng av vid avfarten "Skärholmen C" "Kungens Kurva", Välj avfarten Kungenskurva (har för mig att avfarten har flera "underavfarten"). När ni följer denna väg kommer ni efter nån minut till en rondell och är då vid kungenskurva, man ser alla butiker där (antar att det är lätt för er att välja att mötas vid en butik)

Från södertälje:
Kör E4-E20N mot Stockholm. Kör av vid avfarten kungenskurva, tror ni kommer till KK på direkten utan problem där.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/10/25 :  15:27:34  Show Profile Send rowa a Private Message
Dazzin: Vilken väg ska jag åka om jag åker e-18, kommer från västeråshållet ??

Fisksmisk ola: Du har snart PM.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/10/25 :  23:28:14  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
nähä... de hjälper tydligen inte att fråga igen... men tack ändå...:(
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000