HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 JBL K2 S-5800
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/30 :  09:27:20  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
JBL släpper tydligen en ny högtalare K2 serien. Namnet är S-5800 ...





För den som är duktig på japanska kan ju alltid besöka följande site för mer info :

http://www.harman-japan.co.jp/products/jbl_cons/s5800.htm


johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/08/30 :  13:04:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Nä men se där !!
Det är banne mig på tiden !
Då ska vi bara försöka att få hit dom till sverige så man slipper åka ner till Tyskland ! När åker vi Neriks ?



Ha det bäst
Joha
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/30 :  14:49:14  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message



Helvete!
Helsike!
Fasiken!
Skitåxå!

..så läckert!

-------------------------------------------------------------------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/30 :  20:39:18  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Nä men se där !!
Det är banne mig på tiden !
Då ska vi bara försöka att få hit dom till sverige så man slipper åka ner till Tyskland ! När åker vi Neriks ?



johan_björklund,

Tyvärr verkar det som om S-5800 bara kommer att säljas i Japan. Har mailat till JBL för att fråga om de även kommer att saluföras i Europa ...

quote:

Helvete!
Helsike!
Fasiken!
Skitåxå!



Niklas Nord,

Håller helt och hållet med ...


Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/01 :  16:38:09  Show Profile Send ekman a Private Message
jag bara undrar lite dessa jbl högtalare vad är dom till för? dom ser ut att vara för små och för fint träarbete för att vara PAhögtalare är dom hifihögtalare???? isåfall hur står dom sig mot annat i prisklassen dom är väl snuskigt dyra antar jag

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/09/01 :  16:51:54  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

jag bara undrar lite dessa jbl högtalare vad är dom till för? dom ser ut att vara för små och för fint träarbete för att vara PAhögtalare är dom hifihögtalare???? isåfall hur står dom sig mot annat i prisklassen dom är väl snuskigt dyra antar jag



ekman,

Detta är en ren hifi högtalare. Priset för högtalarna ska tydligen ligga på runt $16,000/par i Japan ... Hur de står sig i en ljudmässig jämförelse med andra hifi högtalare i denna prisklass kan jag tyvärr inte uttala mig om eftersom jag inte hört dem. Jag har dock haft äran att få lyssa en del på S-5800:an "storebror", S-9800 och detta är förmodligen en av de absolut bästa högtalare jag har lyssnat på ... utseendet till trots Detta gör förstås att jag även tror att S-5800 är en mycket trevlig högtalare ...


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000