HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Min (gain)klon lever!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vagabond
Member

152 Posts

Posted - 2003/10/14 :  01:08:55  Show Profile Send vagabond a Private Message
Har precis satt ihop ena kanalen och den spelar faktiskt och väldigt bra dessutom . Det konstiga är att jag alltid blir klar sent på natten när jag bygger något och får vänta till morgonen innan jag kan prova på riktigt. I alla fall, imorgon försöker jag med den andra kanalen och hoppas på det bästa.

god natt!

Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt.

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2003/10/14 :  09:31:47  Show Profile Send UrSv a Private Message
Gratinerar. Gott att höra att det funkar. En till och det är stereo...

Beroende på vad du satt för avkopplingskonding kan det ju ta ett tag att spela in så spela på.
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/10/14 :  09:46:50  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
"Beroende på vad du satt för avkopplingskonding kan det ju ta ett tag att spela in så spela på."

Hur menar du? Beroende på typ eller?

I övrigt måste jag säga att det nästan är oförskämt så bra gainklonen spelar. Väldigt lugnt och avslappnat och så...
/Simon
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2003/10/14 :  10:24:45  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Urban bara skojar.... Jag förstår glädjen, den är alltid lika stor oberoende hur stor konstruktionen är.

PS: Jag tror att Urban skojar åtminstone, säker kan man ju inte vara... DS.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2003/10/14 :  10:57:37  Show Profile Send UrSv a Private Message
Nä, säker skall man ju inte vara...

Vad jag menar är att om man t.ex. tagit en BG N bipolär lyt så tar den en bra stund att spela in enligt en del vilket jag accepterar till fullo med tanke på att det just är en elektrolyt. Själv har jag precis bytt till just en sån för att se om de är så bra som det sägs. Det kan ju då vara värt att stilla sig ett tag innan man bestämmer för sig exakt hur bra den egentligen spelar. Det går ju lyssna lite och sedan koppla bort högtalarna och spela hela natten t.ex.

P-A, jag skojade alltså inte. Om man sen tror det gör nån teknisk skillnad och om man sen faktiskt kan höra skillnad DET är ju en helt annan sak som vanligt...
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/10/14 :  12:28:18  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Märker du någon skillnad mellan efter konding-bytet då?
Exakt vilken konding är det du bytt till? (elfa-nummer?)

/Simon
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2003/10/14 :  13:16:20  Show Profile Send UrSv a Private Message
Har faktiskt inte hunnit spela dem speciellt mycket än. Jag bytte precis innan jag skulle ut och resa. Dessutom satte jag dit 0R22 på utgången för att koppla bort mig från känslighet med kapacitiva kablar och svårdrivet (hade lite mycket skyddskrets i ljudet med Martin Logan Ascent I vilket saknas med Proac-kloner). Kan vara svårt att identifiera vad som gör vad med ljudet. Det lilla jag hört hade gjort dem betydligt mer tillbakalutade och allmänt "lugnare" i ljudet. Får se om det ändra sig och vilket jag föredrar. Nästa vecka spelar de HFLS-1 så då får vi se vad det blir.

Jag bytte till små röda icke-polära Black-Gate typ N som jag fixat från Japan. Halvsvårt i Sverige men borde ju finnas.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.83 sekunder. Snitz Forums 2000