Author |
Topic |
Empress
Sodom & Gomora, the equality place
276 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:16:40
|
quote: Empress
Ledsen att göra dig besviken men om du kollar länken så ser du hur dilemma stavas, så det blir bakläxa.
Det var aldrig ordet delemma det röde sig om Det var ordet fördöma det röde sig om. Dubbel kolla hjärna där jag förklarade stavning och m regeln. Tipp ta på dig glasögonen med.
Du börjar BLANDA ihop nu larsho. Men DUBBEL KOLLA du hjärna VILKET ord jag gav dig rätt stavning i så ser du själv att det inte är ordet dilemma det handlasr om.
Kan man hålla sig till RÄTT ORD nu eller är det någon mer du vill MISSTOLKA MED FLIT.
Bara för att det kom med i samma inlägg så kankse du borde LÄSSA med. Skadar inte. Hänger du int med i turerna
quote: Posted - 2003/10/14 : 15:17:59 "Läs själv här Jag bara förmedlar mina erfarenheter sedan får andra bedömma, men jag talar av egen erfarenhet, det räcker för mig"
Det var detta jag gav dig RÄTTSTAVNING I. Så hur kan du få dilemma till fördöma nu? Frörklara det? Med rejäl grundlig förklraing. TACK!
Läs och begrunda! Hämtat från mitt inlägg
quote:
Posted - 2003/10/14 : 16:33:27 LArsho!
Larsho. Från en dyslektiker som hatr lärt sig m-regeln.
M skall altid var två m före en vokal. Men om om det härstammar från ord som skall sluta på ett m fast det låter två m. så skall det stavas med ett m även om det är en vokal som följer efter.
Bedöm är uppdelat be-döm då döm skall stavas med ett "M" och således så skall man skriva "Bedöma" och inte "bedömma".
M-regeln fick jag återlära mig förra året på dyslexiklassen jag gick i.
Så om man skall i ett desperat försök racka ner en människa och inte vill racka ner på åsikten för att man inte kan. Och visa sin låghet som person och ta stavnningen istället så borde man kolla upp sin egna minutiöst.
Sen så är det väl åsikten i sig som skall diskuteras i stället för hur persioner i fråga stavar. Eller har jag missat något Larsho?
|
Män BÖR vara kopplade!(Som vill det!) Writing is work of passion, not a work of grammar! |
Edited by - Empress on 2003/10/14 23:34:30 |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:31:13
|
Empress
NU får du bestäma dig, är det bedöma eller fördöma du menar ?? för fördöma har jag inte använt, tror du får putsa dina egna glasögon, det är du och de andra som fördömer mina åsikter, men jag har lämnat min bedömning |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
Empress
276 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:35:34
|
fördöma och bedöma skall STAVA MED ETT M oavsett då det är ord som stammar från dom. |
Män BÖR vara kopplade!(Som vill det!) Writing is work of passion, not a work of grammar! |
Edited by - Empress on 2003/10/14 23:38:54 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:36:20
|
Jag tror vi alla vet Larsho:s inställning nu. Tror inte den här tråden eller ytterligare inlägg leder till ngt annat än en tråkigare stämning. Synd för det har varit extra trevligt sista tiden här. Problemmet uppkommer när man tar inläggen alldeles för personligt. Ta det för var det är, det är ingen tävling om vem som får sista ordet. Ta det lugnt. Ta saker och ting inte så allvarligt. Vi är här för njutningens skull: Hifin.
|
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2003/10/14 23:39:15 |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:37:18
|
Nu får du ju ge dig, jag har aldrig använt ordet fördöma som du påstår att jag gjort det är det jag reagerar emot, sedan kan vi prata stavning en annan dag |
|
|
Hepcat
Member
1103 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:37:54
|
Det var det här inlägget från dig hon påpekade på grund av att du klankade på hennes stavning.
quote: Jag bara förmedlar mina erfarenheter sedan får andra bedömma, men jag talar av egen erfarenhet, det räcker för mig
Så vem är det som behöver putsa glasögonen? |
www.selleri.de
|
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:41:09
|
hal
Det är Naimarna som har överreagerat som vanligt, man får inte kritisera detta märke, trots att man själv har erfarenhet av märket, men fy skäms om man inte håller med dem, då åker man ner i den mörka hifikällaren till det ständiga mörkret |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:42:32
|
Hepcat
Var hittar du ordet fördöma i den texten Skit samma |
|
|
Hepcat
Member
1103 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:45:27
|
Spelar det någon roll det var m regeln det var frågan om. |
www.selleri.de
|
|
|
Empress
276 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:45:30
|
quote: fördöma och bedöma skall STAVA MED ETT M oavsett då det är ord som stammar från dom.
Läs Detta GRUNDLIGT Larsho.
Sen så kan du lägga ned fjäskandet.
Du rackade på min stavning för att i ett par inlägg senare stava fel själv. Sen så fortsätter du att trycka ner mig i skoskaften.
Är du verkligen så låg i din person att du måste klaga på folk stavning, när du inte kan argumentera åsikten folk skrivar.
Fjäska någon annanstans.
Skaffa dig kunskaper om elektrolyter i stället för att leka stavpolis med själv taskig svenska.
|
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/14 : 23:58:11
|
Fjäskar är det sista jag gör för dig, ett litet misstag som skall jämföras med........ |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 00:06:39
|
Vilken bisarr tråd. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
Hepcat
Member
1103 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 00:11:37
|
Larsho: Vadå ett litet misstag? Du klankar på en persons stavning utan att ha en tanke på att personen ifråga kan vara dyslektiker. Sedan har du inte koll på din egna stavning. Det kallar jag ett stort misstag. |
www.selleri.de
|
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 00:12:38
|
bisarr var ordet
släpp spadarna nu pojkar =) |
|
|
Empress
276 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 00:20:15
|
Skitsnack Larsho!
Överhuvudtaget är det LÅGT av en människa att INTE diskuteras denna åsikt. Du valde att ta den feges väg ut och välja att gå tillperson angrepp på människan i stället. Varfö var du tvungen att racka ner på min stavning i stället för min åsikt? Hade du inget vettigare att komma med?
Jag vill ha svar på frågorna i stället för bortförklaringar. Sen så referera jag till vad 'hepcat' skrev det är ett stort misstag att racka ner på en person stavnning. för att själv strunta hur bra man skriver och hålla koll på sin egna stavning.
Och vad ville du nå då med denna " ". Det är att fjäska.
Tar inte emot dem av låga människor som inte kan diskutera åsikter.
Sen för att fegt slingar sig ur me "det var ju ett litet misstag till skillnad från denna Fjäskar är det sista jag gör för dig, ett litet misstag som skall jämföras med........"
|
Edited by - Empress on 2003/10/15 00:27:23 |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 00:23:59
|
Hepcat
vad du anser om det bryr jag mig inte ett dugg om
Empress
Det var du som hoppade på mig för att ha en avvikande åsikt, du kanske inte tycker det är min rättighet ?
Gör som ni vill, men det jag har sagt om Naims dåliga koncept gäller fortfarande, oavsett vad ni tycker |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
Empress
276 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 00:31:12
|
"Empress
Det var du som hoppade på mig för att ha en avvikande åsikt, du kanske inte tycker det är min rättighet ?"
Ja din ÅSIKT var det jag hoppade på.
Men hur en person stavar har inte med åsikten att göra. Du kunde ha hoppa på mig för ÅSIKTEN.
Hur jag stavar eller någon annan stavar har inte med ÅSIKT att göra.
Stavning hrröde inte till denna tråd alls det var inte den åsikte det gällde. |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 00:33:59
|
Kan ni inte vara lite rädda om forumet och bråka vidare privat? |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 01:22:51
|
Totalt ur spår var ordet, dags att ta en stridspaus kanske och fundera på mer konstruktiva åtgärder.' Fredsförhandlingar kanske..... |
Bravo |
Edited by - Bravo on 2003/10/15 01:32:16 |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 01:24:18
|
ta lärdom av mig och bravo =) |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 01:33:06
|
Exakt "ekman"! |
Bravo |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 01:33:42
|
Dyslektiker i världen - Fönrenen edrer. |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 01:50:40
|
Till Larsho finns det väl bara en sak att säga: Välj dina ord med smak, du kan tvingas äta upp dem. |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
Fideljr
Member
263 Posts |
Posted - 2003/10/15 : 02:01:09
|
Är inte topic "Hur låter äldre NAIM prylar?"
Fideljr |
When you listen to the music, don't listen to the sound! |