HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Credit till välljud för proffsig kundkontakt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/10/12 :  15:13:07  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Jag skulle vilja rikta ett stort tack till välljud/euphony för deras goda service och samtidigt få delge er(forums besökare) mina positiva erfarenheter av nämnda handlare i ett service ärende jag haft. Varför vill jag göra detta offociellt? För att jag tycker att det bemötande jag fått har varit hedersvärt och mycket proffesionellt, någonting som jag tyvärr upplevt som sällsynt bland övriga handlare jag varit i kontakt med.

I våras köpte jag mig en ny dvd/cd spelare, en Muse electronics Thalia. En ganska dyr pjäs som skulle utgöra hjärtat i min hifianläggning. Den fungerade perfekt under en tid, men började efter ett tag att djäklas med mig, skivor hoppade och den stannade i läsningen. Problem som bara hände ibland, någon gång på 100 kanske.

Jag blev givetvis toknervös, erfarenheter från bilbranchen talar sitt tydliga språk, om inte problemet syns direkt på deras elektroniska kontrollaparatur så finns inte felet. Jag kontaktade säljaren(Henrik på Euphony/välljud). Han var enormt tillmötesgående och förstående. *pust* en sten föll från hjärtat. Jag fick skicka ner spelaren till välljud varpå de bytte diverse delar på spelaren, de kontrollerade spelaren några dagar och skickade upp den. Ljuva lycka!

Efter att spelaren anlänt och kopplats upp så följde en period av flitigt spelande, lyckan var total. Sen kom felet igen. Jag avvaktade för att se om det var en engångsgrej eller repig skiva, men den gjorde samma sak på nya skivor också.

Jag kontaktade säljaren igen, denna gång än mer orolig. Säljaren tog kontakt med företaget. Bägge parter var mycket förbryllade över problemet, men jag upplevde aldrig någon misstro gentemot mig som kund. Muse electronics valde att leverera mig en ny spelare eftersom felet på min var någonting helt nytt/okönt för dem. Så jag fick veta att en ny skickats till mig och att jag sedan skulle skicka den gamla till välljud.

Den nya har kommit och den har spelat gott och väl 100timmar nu utan några problem. Sådant här tycker jag inger förtroende och får iallafall mig att känna mig säker vid eventuella framtida affärer med Välljud/Euphony.

Detta har inte kostat mig ett öre. Givetvis tycker man att en spelare skall fungera felfritt, men i mitt fall där det hänt väldigt oregelbundet och sällan gör felanalysen svår att bevisa eftersom man inte bara kan sätta i en skiva och visa felet.

Värt att tillägga är att jag inte har någon som helst kontakt med välljud annat än som kund, inga personliga kontakter/relationer.

Credit!!

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/10/12 :  15:31:57  Show Profile Send KennethS a Private Message
Låter ju jättekul!SKönt att det löste sig för dej och kul att höra att det finns företag med så fin service. Kanske man skulle titta upp dom lite?

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/10/12 :  18:29:35  Show Profile Send Aton a Private Message
Enormt förtroende-ingivande! Tänk om alla tillverkare och återförsäljare kunde vara så måna om sina kunder .
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/12 :  19:28:04  Show Profile Send poman a Private Message
Trevligt att löste sej för dej s.m.f hoppas den funkar bra för dej, trevligt att det finns generalagenter med bra service på sina produkter viktigt för oss konsumeter att vi känner oss trygga med vårt köp.


Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/12 :  20:02:24  Show Profile Send Bravo a Private Message
Välgörande att höra att det finns sådana seriösa handlare.
Grattis får man väl säga mitt i allt trassel.

Bravo
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/10/13 :  12:10:15  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Bravo - Precis, det ska uppmuntras. Det kommer handlarna att ha igen genom nöjda kunder, finns det bättre pr? Tyvärr verkar inte alla ha förstått det, hur nu det kan komma sig??

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/10/15 :  11:42:19  Show Profile Send srv a Private Message
Skönt att veta att det verkligen finns seriösa butiker. Kan meddela att jag själv blev oerhört bra bemött på Ågrens Hifi i Göteborg för över 10 år sedan, när jag skulle skaffa min första riktiga HiFi anläggning. Bor numera i 08 området. Här har jag tyvärr inte haft lika stor tur. Håller just nu på med en garantigrej. Hör av mig inom kort om detta...........
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/10/15 :  12:33:33  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Självklart skall sådant här komma fram.
Ett bra sätt att uppmuntra handlare till ett mer positivt bemötande.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000