HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya intressanta Dali-högtalare på Hifi-klubben...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/10/11 :  19:31:29  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag var inne på Hifi-klubben i Götet för att lyssna Nautilus 805 och när jag kom in så stod en kille ur personalen och spelade Dream Theater på ett par nyinkomna Dali Helicon 400. Jag förmodar att högtalaren är helt ny då det inte ens fanns någon information om den på Dalis hemsida. Hur som helst så var högtalaren otroligt fin med snyggt trä och DJUP pianolack.

Hur lät den då? Jo, diskanten var ganska vass och basen var något oskarp i konturerna. Högtalaren var dock helt oinspelad så jag ser fram emot att besöka "Klubben" om en vecka igen för att höra det färdiginspelade resultatet. Det kanske blir nya golvare ändå istället för den stativar/sub-kombination jag dillat om ett tag nu...

Har någon hört dessa Dali-högtalare (inspelade) på någon av de senaste mässorna? Hur lät det i så fall?

Förövrigt lät Nautilus 805 ruggigt bra, med ett varmt och detaljerat ljud. Jag har hört att vissa tycker att Nautilus kan vara lite vass i diskanten, men jag tyckte snarare att det var tvärtom i så fall. Den lät i alla fall mycket välbalanserat, dock kanske med en något svullen mid-bas (kan bero på rummet, så jag ska inte säga för mycket).

/Fredrik
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000