HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 BOW Technologies
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/10/10 :  19:47:03  Show Profile Send musiclover a Private Message
Har någon lyssnat/testat BoW Technologies (från Danmark)?
Vad är era intryck, synpunkter om dessa produkter?

BoW Wazoo XL, integrerad förstärkare 2 x 75W (8 ohm), 2 x 115W (4 ohm)
BoW Wizard, CD-spelare, toppmatad


Deras hemsida: www.bowtechnologies.com


Edited by - musiclover on 2003/10/11 16:20:55

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2003/10/10 :  19:57:18  Show Profile Send Amund a Private Message
Jag lyssnade på deras ZZ-Eight cd här i Norge för nån månad sen. Lät i mina öron helt sanslöst bra!! Verkade vara solid å bra uppbygd oxå. Stor "vill ha" faktor!

Men som sagt det handlar ju om stoora summor så inköp för mig dröjer nog ett tag

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/10 :  20:23:10  Show Profile Send Bravo a Private Message
Mycket seriöst rykte vad jag vet.

Bravo
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/10 :  20:30:21  Show Profile Send poman a Private Message
Synnerligen läckra skapelser dom kan där andra sidan sundet!



Edited by - poman on 2003/10/10 20:31:18
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/10/11 :  11:33:01  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Varm mörk klang.
Lät inte bra ihop med QRS-högtalare.
Kräver högtalare med slankt analytiskt ljud för att komma till sin rätt.
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/10/11 :  16:59:16  Show Profile Send gurin a Private Message
Hörde dem tillsammans med Dynaudio C2 på Radiocentralen i Umeå. Det lät mycket bra. Betydligt bättre än med Gryphon CD och en integrerad Gryphon som de demade med vid ett tidigare tillfälle.

Det var dock olika kablage så det kan ha spelat in. Jag skulle tveklöst kunna tänka mig att köpa denna kombination även om fjärrkontrollen the Wand såg ut som den borde nyttjas av frugan när jag inte är hemma.

mvh/gurin

Edit: namnet på fjärren

Mina öron är mina mätinstrument.

Edited by - gurin on 2003/10/12 11:32:21
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/10/11 :  17:37:03  Show Profile Send drkim a Private Message
Jag lyssnade på precis den uppsättningen - med ett par Sonus Faber Grand Piano, Bow hade en demo-kväll hos Dennis Brunby i Kalmar för några år sedan..

Det lät mkt bra vill jag minnas, kommer dock ihåg att de riktigt dyra apparaterna som är i svart och guld lät magiskt (ZZ one & ZZ Eight). Tycker inte att de var överdrivet mörka eller varma, men det kanske är uppdaterade versioner som låter så?

Byggkvalitet och utförande var ändå det som imponerade mest - Danskarna kan dom

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/10/11 :  18:43:48  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Lyssnade på dem igår med dynaudio 1.4 och nån golvare. Lite tråkiga tycker jag, inget engagemang, inga nackhår som reste sig. Minst tusen mil mellan dem och Auditor och krells integrerade, till de senares fördel!

Almost cut my hair
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/10/12 :  11:35:56  Show Profile Send gurin a Private Message
Jag vet inte om det var tusen mil mellan dem. Stor skillnad dock. Jag skulle ha valt Bow och Dynaudio 1.4 före Krellen och Auditor (som jag på inga villkoer skulle få släpa hem för frugan. Men så sitter det mosfetar i Bowen och det gillar jag.

mvh/gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/10/12 :  11:52:39  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Smaken är ju delad. Jag fördrar den mer engagerande spelstilen hos den amerikansk/italienska kombon före den mer korrekta danska spelstilen. Inte en gång under lyssningssessionen med de senare kände jag att det svängde, ingen "stampa takten" känsla. Fast jag tror nog att 1.4orna kan mer...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/10/12 :  12:47:17  Show Profile Send gurin a Private Message
Det är de jag räknar med. När Dynaudios nya serie demades för första gången i Sverige i Umeå, köpte Pass, här på forumet, 3.4:orna som då demades och sades vara inspelade. Förra månaden sade han att de nu nog är inspelade och han spelar mycket. Mina små gamla Dynaudio förbättrade sig också väldigt länge. Räkna därför med att ytterst få av de nya contourerna som går att höra på i detta rike är helt inspelade.

Gunget kommer, men det tar tid.

Nu är jag också tämligen säker på att de cremonor jag hört inte heller varit inspelade så, vem vet.

Men jag misstänker att det är den nya Krellen jag inte kommer överens med. Eftersom denna tråd egentligen handlar om Bow måste jag kanske tillägga att jag även hört tidigare nämnda Dynaudio C2 med Audio research, dock en gammal LS 7:a som försteg (om jag inte missminner mig) och det förstärkeriet spelade inte heller lika trevligt som den lilla integrerade Bowen och dess otroligt snygga CD.

mvh/gurin

Mina öron är mina mätinstrument.

Edited by - gurin on 2003/10/12 12:48:57
Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/10/12 :  16:56:53  Show Profile Send musiclover a Private Message
Har nu varit och lyssnat på Dynaudio och BOW hos AVD i Sundsvall.

Tycker väl att rummet inte var helt optimalt, men att Dynaudio S1.4 lät väldigt bra, högtalarna var bara till hälften inspelade. Kommer med andra ord att låta mycket bättre med mer inspelningstid. Gillar den nya designen på Dynaudio S1.4.

BOW Wazoo XL och BOW Wizard CD, är väldigt välbyggda och otroligt snygga. Lät väldigt bra ihop med Dynaudio S1.4. Fjärrkontrollen var läcker design, synd att den inte följer med vid köp, utan måste köpas separat.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000