HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Forumträff i Uppsala, nära nu!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/10/18 :  12:06:43  Show Profile Send Cyber a Private Message
CD92? Jag förmodar att du syfter på din Arcam CD72? ..VIPen ligger i 50tkr klassen..om den är bättre eller sämre än Arcam CD72 är det upp till var och en att avgöra.. Ok..jag tar med den..
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/18 :  12:14:57  Show Profile Send patrikf a Private Message
Den är säkert inte sämre iaf. Ta med den! Jag skrev för övrigt fel 92/72...
Go to Top of Page

Sakeo
Member

60 Posts

Posted - 2003/10/18 :  12:16:27  Show Profile Send Sakeo a Private Message
Jag kan ta med mitt slutsteg ett vincent sp-331, det är ett budgetsteg men ändå välljudande!

/johan
Go to Top of Page

Steiner83
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/10/21 :  23:26:07  Show Profile Send Steiner83 a Private Message
Oj. detta vill man ju inte missa.
Svartbäcken (enligt beskrivning) Söndagen 9 november klockan 14.00, är väl korrekt?

........................

It's All About Stability
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/21 :  23:31:24  Show Profile Send patrikf a Private Message
Japp, korrekt. Blir nog oförglömligt...
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:30:58  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Patrik,

låter kul. En rörförstärkare och ett digitalt slutsteg till dina Megatrend - vore kanske kul att testa.

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:31:37  Show Profile Send patrikf a Private Message
Mycket kul!
Go to Top of Page

erik olsson
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:49:56  Show Profile Send erik olsson a Private Message
hej alla glada. är ny på forumet. har läst det relativt länge men har inte skaffat ett "konto" förens nu.
eftersom jag bor i uppsala så är jag sugen på att komma på hifiträffen.
jag har inga hi-end grejjer att ta med.
jag ska dock på personalfest dagen innan så man vet aldrig i vilket skick man kommer vara i.

"jack just left town"
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/26 :  20:57:00  Show Profile Send patrikf a Private Message
Man är välkommen utan grejor också! Du kan komma i egenskap av absorbent! Nejdå, men man kan ta med nån intressant skiva om man vill.
Go to Top of Page

erik olsson
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/10/26 :  21:01:52  Show Profile Send erik olsson a Private Message
klart man tar med nån skiva man vill höra. det ända jag kan tänka mig är intressant som jag har är min d/a: musical fidelity x-24k

"jack just left town"
Go to Top of Page

ulfja
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/10/27 :  09:38:16  Show Profile Send ulfja a Private Message
Jag kan ta med mig mitt slutsteg, Densen DM30.

Mvh Ulf

Edited by - ulfja on 2003/10/27 09:39:32
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/27 :  20:44:41  Show Profile Send patrikf a Private Message
Hej! Det är många som kan tänka sig att ta med förstärkare, och det är bra. Får väl vaska fram de intressantaste i sista veckan. Ingen som orkar släpa med sej några högtalare?

Edited by - patrikf on 2003/10/27 20:45:16
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:12:35  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Hej jag kommer jätte gärna ..

Kan ta med min anläggning .. Krell ksa 200s Maggies 3.5 samt jadis cd... ! kul med en sammankomst !

[i][purple]
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:34:24  Show Profile Send patrikf a Private Message
Jättebra Gozzi! Högtalarna och steget är mycket intressanta, då det är olika sådana vi ska koncentrera oss på. Är det magnetostater du har?
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2003/10/29 :  23:08:56  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Jepp det är magnetostater !


[i][purple]
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/10/30 :  07:55:04  Show Profile Send patrikf a Private Message
Dax för en sammanställning över utrustning till nästa söndag:
Cd: Cybervoice´s Audionet VIP
Försteg: Embla Pre Three som nämndes längre upp i tråden, Mitt Arcam fmj i reserv.
Slutsteg. Monsterspeakers tar med Luxman M6000, Robban tar en rörförstärkare och ett digitalt slutsteg, och Gozzi tar en Krell.
Högtalare: Mina Megatrender, Magrells "DIY SEAS högisar", Gozzi´s Magneplan.
Jag har alltså "valt bort" några slutsteg som nämnts i tråden. Hoppas ingen tar illa upp, men jag tror det är bra att begränsa antalet. På det stora hela tror jag att det räcker med grejer nu, men ett par till högtalare skulle inte skada! De högtalare vi har med nu representerar helt olika principer och det är verkligen kul. Jag har tex aldrig hört "Maggies", så det ska bli extra intressant. Kanske vore ett par till konventionella, bra, högtalare bra att ha med. Nån som känner sej manad?

Edited by - patrikf on 2003/10/30 20:39:20
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/11/03 :  14:49:52  Show Profile Send Gynter a Private Message
hmm det skulle vara kul att vara med på ett hörn... skulle isf kunna bidra med ett par B&W Nautilus 804 dock saknar jag bil och har ingen lust att bära med mig högtalarna till svartbäcken . Om någon skulle kunna hjälpa till med transport och bärhjälp så kanske . Högtalarkablar saknas också . Detta är dock lite prel. då jag inte riktigt har koll på vad som händer i helgen.

mvh Tommy

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/11/03 :  20:41:16  Show Profile Send patrikf a Private Message
Ja, hoppas du kan komma med dina B&W. Det finns förresten Kinarestaurang, pizzeria och konditori inom några hundra meter från stället vi ska vara på. Det blir ju lång lyssning...

Edited by - patrikf on 2003/11/03 23:22:01
Go to Top of Page

Janders
Member

113 Posts

Posted - 2003/11/04 :  13:46:42  Show Profile Send Janders a Private Message
Hej Patrik och alla andra,

Jag skulle som sagt ta med mitt Embla försteg, och det gäller fortfarande, dock kan jag inte stanna längre än till 17.00, så det gäller att det finns tillräckligt med alternativ på denna punkt. Tycker nog att det är ganska synd att vi inte kan börja tidigare än kl 14 (nå'n som är morgontrött?); erfarenheten brukar ju visa att tiden går väldigt fort när man har roligt...
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/11/04 :  16:49:50  Show Profile Send patrikf a Private Message
Hej!
Jag har mitt arcam fmj där som försteg i reserv, så det löser sig. Tyvärr är inte lokalen ledig förrän 14 00. Annars hade jag gärna börjat tidigare. Dom som har högtalare med sej kan ta med sig egna kablar om man inte vill besudla dom med mina åttiotals- supra!!
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/11/04 :  18:09:04  Show Profile Send Gynter a Private Message
Ok jag tänkte masa mig dit med mina B&W men har lite problem med högtalarkablar, eller rättare sagt kablarna som man byglar terminalerna med så det blir singlewire fattas. Nu kanske många undrar varför jag inte vill ta med mina egna kablar, ja det är pga de är korta ca 1,5m och sunkiga...
Är det någon som kommer att ha ett par biwire kablar med skalade ändar eller gafflar? Eller är det någon som har ett par bygelkablar att ta med? Banankontakter ogillas då jag inte har pillat ut pluggarna men det kan man ev. fixa om det är ett måste.

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

margell
Member

97 Posts

Posted - 2003/11/04 :  19:36:22  Show Profile Send margell a Private Message
Gynter: Jag har ett par Supra Rondo 4x2,5 med spadar i ena ändan..
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/11/04 :  20:11:25  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Tjena!

Jag har nu börjat räkna ner tiden till helgens stora begivenhet. Som tur är så såg jag att jag redan var anmäld tidigare i tråden, annars är det väl fullt vid det här laget. Jag medtager lite kabel (om det nu kan tänkas behövas) och mjukvara till denna trevliga forumsträff.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/04 :  20:20:42  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jaså, är det anmälan som gäller? Oj Det kanske jag glömt att göra. Jaja, jag kommer hursomhelst. Om det är fullt får ni kasta ut mig

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/11/04 :  20:26:26  Show Profile Send patrikf a Private Message
Hej!
Lokalen är ju ganska stor, ca 75 kvm, så alla som vill får nog plats. En sak som kan vara bra, om nån orkar ta med, är filtar att hänga upp på väggarna för akustikens skull. Dom är nämligen kala! Jag ser verkligen fram emot helgen!!

Edited by - patrikf on 2003/11/04 20:31:35
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000