HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Do expensive CD players really sound better?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

XL
Member

55 Posts

Posted - 2002/08/29 :  19:07:21  Show Profile Send XL a Private Message
quote:

Så nu är frågan: Är en cd-spelare för 900:- idag lika bra som min -94:a för 3000:-? Och hur bra är dagens DVD-spelare för 4000:- om man jämför? Är det någon som har koll? Kanske dags för en uppgradering...

bjarne

CD-spelarna har utvecklats väldigt mycket dom sista åren. Jag tror mycket väl att den för 900 kan låta bättre än din.

Jag bytte min gamla pioneer cd-växlare (ungefär lika gammal som din cd-spelare) till en Harman Kardon HD720 för ett par år sedan.
Givetvis lät det bättre, men nu var det så att det lät så ofantligt otroligt FRUKTANSVÄRT mycket bättre. =)

Edited by - XL on 2002/08/29 19:08:3
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/29 :  19:08:43  Show Profile Send yalpa a Private Message
Multikanal är ashäftigt, enda problemet är att det blir 3ggr så dyrt att få samma ljudkvalité, sen hoppas man att ljudtekniker tar det lugnt med specialeffekter så inte ljudet till slut blir bättre än verkligheten.

Go to Top of Page

andreas
Starting Member

28 Posts

Posted - 2002/08/29 :  20:22:19  Show Profile Send andreas a Private Message
quote:

Hm. Som kommentar kan jag väl säga att när jag och några vänner jämförde en SAT Cdfix(16kkr eller nått) och en Marantz CD17mkII (11.5kkr) så var det inga som helst problem att höra skillnad i ljudkaraktär - särskilt då i basen. Så om man jämför en Cdfix och en billigare Sony så blir det väl skillnad därefter... Vet i alla fall att mellan min Cdfix och mitt ljudkort är det sjuuuuuukt stor skillnad i ljudkvalité, vilket borde säga en del.

Tänkte bara påpeka att det vi jä,förde var en Marantz CD17KI... :-)

Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/08/29 :  21:59:00  Show Profile Send dax a Private Message
Jag tycker att det är intressant att man säger det här blir min sista CD-spelare, förstärkare... Man vet ju att så inte blir fallet. Jag gör det själv i tid och otid!

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/30 :  00:09:53  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Det utrycket kommer jag troligtvis ALDRIG att använda=) känner jag mig själv rätt så kommer jag att byta, hmm.. ja.. ganska ofta.. prylbög kanske, jag vet inte.. men jag har aldrig använt den frasen å kommer nog inte att göra det heller=)

man kan kanske säga att jag aldrig kommer att sälja dessa saler som jag har nu, men nytt kommer det att komma..

"Sed fugit interea, fugit irreperabile tempus"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000