HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Peerless SLS-Sub & Hej Larsen !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LageB
Member

209 Posts

Posted - 2003/10/08 :  15:38:56  Show Profile Send LageB a Private Message

Jo du Larsen, jag såg att du var i farten. Det här med SLS-sub, jag brukar ju kolla upp med dig varje kvartal sådär....

Nu har du kört din SLS ett tag. Har dina lyssningsintryck ändrats sedan sist. Fortfarande nöjd..?

Mvh
LageB

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/10/08 :  17:32:11  Show Profile Send Larsen a Private Message
Aaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrgh
Jag hatar akustiken hos mig. DÄR ligger mitt närmsta stora projekt.
Gäller bara att lyckas göra det med WAF i behåll

Därför har jag inte testat deras förmågor mer. Dom har inte ens varit inkopplade på länge.
För ett par veckor sedan var jag med en kompis till hans "loft" där han verkligen jobbat med akustiken. Kom överens om att jag ska ta med lådorna dit för att prova dom där innan jag säger bu eller bä. Experimentera mer med volym och dämpmaterial. Vill inte upphöja eller såga något innan jag provat det i annan (bättre) miljö.
Det här projektet har stått still ända sedan vi sist "skrev till varandra" och det bara för att akustiken gjort att det har känt meningslöst.
Denna helg blir det dykning i Norge och även lördagen därefter, men ev på den söndagen pratade vi om att åka dit. Vi ska prova en kompis lådor också och dom kräver ett större fordon än vanligt och då stället ligger 6 mil härifrån så är det inte helt enkelt.

Det goda är i alla fall att det igen börjat röra på sig. Nästan pinsamt långsamt då jag trots allt har grejorna... men inte rummet.

The history will continue.
Trevligt att höra av dig förresten... hur går det själv på byggsidan?

Har ingen koppling till varumärket Larsen

Edited by - Larsen on 2003/10/08 17:33:37
Go to Top of Page

LageB
Member

209 Posts

Posted - 2003/10/08 :  18:38:41  Show Profile Send LageB a Private Message

Hehehe....Vi kanske blir färdiga samtidigt, dvs om 1-2 år eller så..

Detta med rumsakustik bekymrar mig också eftersom i mitt "högtalare-i-vägg-projekt" kommer det vara omöjligt att flytta runt högtalarna tyvärr.

Dyka i Norge... uhum..låter intressant .. och kallt... brr. Hoppas du får klar sikt.

Simma lugnt!

LageB

Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/10/08 :  21:08:57  Show Profile Send Larsen a Private Message
Aha... en tävling i att vara långsam. Jag är grym! Fast det brukar snarare bottna i att jag vill vrida och vända på allt... planera och utvärdera tills jag verkligen vet.

Jag + några till var mycket nära att få tag på en lokal där vi ska ha snickeri, mätrum och ev lyssningsrum... stöp på mållinjen , men tids nog hittar vi ett lämpligt objekt.

Om bara vädret håller sig lugnt ett tag, så ska sikten vara bra.
Många vrak blir det i alla fall
Det är bara att skicka ett PM om du vill ventilera några funderingar.
Ma råkes.

Mvh/
Lars

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

LageB
Member

209 Posts

Posted - 2003/10/08 :  21:41:03  Show Profile Send LageB a Private Message

"..Jag + några till var mycket nära att få tag på en lokal där vi ska ha snickeri, mätrum och ev lyssningsrum... "

Mmmm.... Fantastiskt. Måste vara en DIY:ares dröm helt enkelt...
Hoppas ni får tag på lämplig lokal !

Lycka till - låt oss hålla kontakt.

Mvh
Lage
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000