HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Snickeri i Växjö-trakten sökes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred_J
Member

256 Posts

Posted - 2003/10/06 :  20:12:04  Show Profile Send Fred_J a Private Message
Är det någon som händelsevis kan rekommendera ett snickeri eller en privatperson som klarar av att fräsa hål i ett par fanerade lådor?

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2003/10/07 :  08:12:30  Show Profile Send erixon a Private Message
Prova med Nickels Snickerier, tel 0470-636 20.

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

Fred_J
Member

256 Posts

Posted - 2003/10/10 :  11:40:17  Show Profile Send Fred_J a Private Message
Konstigt... Nickels snickerier sa att de inte kunde fräsa ut hål. Är det någon i Växjö-trakten som kan göra det. Då kanske man till och med kan få vara med så att man kan köpa in verktyg och göra det själv nästa gång. =)
Go to Top of Page

Fred_J
Member

256 Posts

Posted - 2003/10/10 :  12:08:49  Show Profile Send Fred_J a Private Message
Är det någon som kan fräsa dem åt mig kanske? Jag betalar givetvis en slant för besväret... Då får man ju chansen att lära sig att göra det själv också. =)

Go to Top of Page

erixon
Member

375 Posts

Posted - 2003/10/10 :  20:48:48  Show Profile Send erixon a Private Message
Leif Nickel, som han heter, var en av dem som på 90-talet låg bakom en hornhögtalare som kallades för Nickel. Han har byggt en mängd högtalare genom åren. Kanske han tvekar för att lådorna är fanerade - en risk för att faneren spricker. Testa Södra Åreda Snickerifabrik, tel 0470-77 10 23.

//erixon

"life is to short for boring hifi"
Go to Top of Page

Fred_J
Member

256 Posts

Posted - 2003/10/10 :  22:54:11  Show Profile Send Fred_J a Private Message
Nejdå, han tvekade inte. Han sa att jag gärna fick lämna in dem, men det skulle kosta upp mot 1300-1500:-. Det lutar lite åt att jag får göra det själv faktiskt, så till vida ingen vänlig själ vill hjälpa till... :)

Hur som helst kanske det kan vara bra att ha en handöverfräs också, speciellt om man lär sig använda den.


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000