HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 AUDIO REALITY, någon som läst boken
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/10/06 :  15:02:19  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Hittade en bok på följande länk, som skall förklara "allt" inom Hi-Fi och ljud. Blir lite skeptisk till sådan uttalanden.
Men är det någon som har läst boken, och som kan berätta om det är något att investera i.
http://www.transcendentsound.com/audioreality.htm

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/06 :  15:09:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Den är jättebra, skriven av en ytterst jordnära person som är skeptisk mot det mesta
som han inte kan mäta. Men hans förstärkeri låter helt fantastiskt och där har du
kopplingscheman till flera av hans konstruktioner. Boken finns på Göteborgs stadsbibliotek
också. Jag har byggt ett par av hans konstruktioner och jag är impad i alla fall.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/10/06 :  15:10:26  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag har boken. Den är väldigt rakt på sak, motsatsen till "snake oil"
Ingenjörsmässiga principer för det mesta. Men, han lyssnar också, dock är han mot
speciella "audio komponenter". Han menar att grunddesignen står för den absolut största delen
av välljudet. Han går igenom det mesta i "hifiväg". Ganska amerikansk i sin framtoning, men man
vänjer sig fort. Ganska underhållande och lärorik läsning tycker jag.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/10/06 :  16:19:10  Show Profile Send mace a Private Message
Köpte den på ebay nyligen, mkt trevlig läsning även för en NOVIS

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000