HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lugnet lägrar sig
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/10/03 :  23:48:55  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Vill bara påminna om att det är ni själva som i huvudsak formar forumet.

Efter en dust som vi haft nu och där inget vettigt blev sagt eftersom påhoppen och förolämpningarna medvetet var kraftiga för att skapa så mycket oreda och dimma som möjligt - för att undvika själva sakfrågan - så blir det såklart ett gäng som är missnöjda med allt. Vi kan inte säga så mycket om det. Den som vill kan alltid göra mycket skada.

Vi kan bara försöka vara de vi är, lägga den tid vi har till förfogande och ibland gör man rätt och ibland tänker man inte efter före.

Men tänk återigen på att det är ni själva som i huvudsak skapar detta forum. Vi tillhandahåller själva platsen, vi lägger en ram av regler där alltför grova övertramp inte tolereras, vi lägger en massa oavlönad tid på att försöka hålla allt någorlunda på rätt köl.

Man kan alltid - om man vill - tolka precis allting som konspiratoriskt, falskt eller med fula baktankar. Sådant går aldrig att värja sig emot. Vi är många nu och av medlemmarna finns det några som kanske skulle fundera på vad ni gör här? Om allt hela tiden är så fel och diktatoriskt? Jag är säker på att ingen diktator skulle ta all den skit som jag får ta här, bara för att jag är delägare till forumet och hålls ansvarig för vad som skrivs här....

Vi har en gammal ordning som ber att de frågor eller synpunkter man har behandlas via PM eller mail. Vill man ta det offenligt så är det ju för att få andra med sig, bilda en opinion, ändra genom någon form av makt. Det är inte OK, har aldrig varit OK och alla sådan trådar kommer även fortsättningsvis att tas bort. Ni som vill göra er stämma hörd om annat än hifi har en mängd valmöjligheter, tidningar, speakers corner eller vad ni vill.

Dock, i sällsynta fall så har vi haft öppna diskussioner om förhållandet på forumet. Vi hade en i somras när spörsmålen om huruvida forumet gick hifibranchens ärenden eller inte. Efter den diskussionen så ändrades en del, jag tog i princip bort mina inlägg av privat natur eftersom det är svårt att hålla 3 mössor i handen samtidigt; forumägarens, privatpersonens samt Hififöretagarens.

Vi skall ha en diskussion inom kort där vi kommer att be om Er hjälp i några frågor. Innan det sker måste vi själva fundera ett slag för att kunna ge några ordenliga alternativ.

Tills dess är det business as usuall, "döende svanen"-inlägg kommer att tas bort, Audiomanikers radering från forumet kan diskuteras via PM men ej på själva forumet.

Glöm inte bort att lyssna på musik, det är ju till syvende och sist därför vi är här.

mvh

adm/sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/10/04 :  00:04:05  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Låter sunt att lyssna på dom som i själva verket utgör forumet istället för att stänga av folk.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/10/04 :  00:05:51  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Starta en "hifi" tråd då.
Dimitri
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/10/04 :  00:13:07  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Och...
Handlar denna tråd om HIFI?
Dimitri
En gång till:
Var är Nagrefs tråd?

Ta en promenad Dimitri eller läs mitt inlägg ovan en gång till om det behövs. Forumet har spelregler och vi kommer att ta en diskussion framöver. tills dess får du stilla dig. /sladd
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/10/04 :  00:29:01  Show Profile Send Dimitri a Private Message
allt har sitt pris
Där har du rätt.
Jag får fundera över det pris jag får batala...
Dimitri
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/04 :  01:06:15  Show Profile Send poman a Private Message
Låt oss hoppas att vi slipper sådana här tråkiga infekterade diskussioner i fortsättningen och ägnar oss istället åt det vi sysslar med som hobby hifi o musik.


Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/04 :  02:54:24  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag föstår fortfarande inte detta konspiratoriska tänkande, eller hur ett från början vettigt påpekande kan leda till en sådan kakafoni av personangrepp och påstådda kampanjer mot eller för någon.

Är månne hifibranschen i Sverige för liten, allt måste tolkas personligt.
Skulle importörer av bygg- eller vit- varor reagera på samma sätt?

Bravo
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:39:56  Show Profile Send pak a Private Message
varför fortsätter ni att skriva här när det inte handlar om hifi????

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:58:31  Show Profile Send KennethS a Private Message
Precis, räcker nu. Har varit tillräckligt med pajkastning på forumet.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000