HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Naim CDX eller Meridian CD 507; vad köpa?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2003/10/03 :  20:04:56  Show Profile Send Fred a Private Message
Ungefär samma pris. Spelar med rörprylar: Remus + moddad edison 30, mycket dynamiskt svängigt och bra, belden signalkablar och kimber 8tc högt.kablar. Vad köpa...?

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/10/03 :  21:33:14  Show Profile Send 10 a Private Message
Det är ju en del skillnad mellan de spelarna. I mina öron spelar Naimen musik och är därmed det uppenbara valet. Nu var det i o f s ett tag sen jag hörde Meridian, och då inte 507:an, men om familjeljudet finns kvar, borde det inte vara svårt att välja efter att ha provlyssnat. Om du funderar på att plocka upp en CDX från HiFi Art för 15 kkr är det nog inte mycket att fundera på. Det hade varit ett bra pris för en begagnad (även fast CDX2 finns ute). Kanske läge att lägga 38(?) kkr för CDSII i stället?!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/04 :  10:23:50  Show Profile Send Bravo a Private Message
Båda är mycket bra spelare och likvärdiga om än något olika, du får försöka lyssna på bägge.

Bravo
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/05 :  01:01:12  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har inte lyssnat så mycket på 507, men däremot en del på CDX och jag tycker det fortfarande är en väldigt bra spelare. Meridians cd-spelare brukar dock alltid ge bra prestanda...

/martin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000