Author |
Topic |
|
David A
Baseball Fury
1341 Posts |
Posted - 2003/10/02 : 18:56:03
|
Köpte häromdan ett stycke signal kablel,Purist Audio HDI rev A som komplement till mina befintliga Aqueous kablar. Tanken var att sätta en till toppen och en till basen. Nu till det lite roliga. Aqueousen är en Rev A och likså HDIn. Det måste har varit minst 8 år sedan jag införskaffade Aqueous, och HDI är 5 år gammal. Rätta mig om jag har fel, men borde då inte HDI låta bättre med tanke på att den är en nyare serie, som dessutom kostade mer. Det första intrycket jag fick när jag bytte, var att allt blev murrigare och mindre detaljerat med HDI. Först trodde jag att det var hjärnspöken som gjorde det, men efter lite testande visade det sig att Aqueous var bättre till toppen. Alltså fick HDI förpassas till basen.
Skulle gärna vilja höra några kommentarer om detta, tycker ju att en nyare kabel automatiskt borde vara bättre |
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/10/02 : 19:50:49
|
HDIn har svårt att imponera på mig med, Madrigals kablar slog den med en hästlängd. Den är mycket ljusare i karaktären än övriga P.A.D kablar. |
Bravo |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2003/10/03 : 00:49:53
|
Inta alltid behöver det vara så.. Men däremot så är det lite lustig att du tyckte det blev lite murrigare med HDI, har för mig att det är en silverhybrid eller nått sånt.. de gånger jag hört HDI så tyckte jag nog inte den var mörk,nästan tvärtom..
Kan nog helt enkelt vara en matchningsfråga i ditt system...
/M |
|
|
David A
Baseball Fury
1341 Posts |
Posted - 2003/10/03 : 07:28:34
|
Ja det är lite skumt allt, men jag upplevde det som att det blev mer liv och skimmer i toppen med Aqueous..... borde ju egentligen vara tvärtom. Det är därför jag skriver det här, jag är mycket förvånad. Basen var dock HDI bättre på, mindre blöt än Aqueous. |
|
|
|
Topic |
|