HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Purist Audio Aqueous vs HDI
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/10/02 :  18:56:03  Show Profile Send David A a Private Message
Köpte häromdan ett stycke signal kablel,Purist Audio HDI rev A som komplement till mina befintliga Aqueous kablar.
Tanken var att sätta en till toppen och en till basen.
Nu till det lite roliga. Aqueousen är en Rev A och likså HDIn.
Det måste har varit minst 8 år sedan jag införskaffade Aqueous, och HDI är 5 år gammal. Rätta mig om jag har fel, men borde då inte HDI låta bättre med tanke på att den är en nyare serie, som dessutom kostade mer.
Det första intrycket jag fick när jag bytte, var att allt blev murrigare och mindre detaljerat med HDI. Först trodde jag att det var hjärnspöken som gjorde det, men efter lite testande visade det sig att Aqueous var bättre till toppen. Alltså fick HDI förpassas till basen.

Skulle gärna vilja höra några kommentarer om detta, tycker ju att en nyare kabel automatiskt borde vara bättre

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/02 :  19:50:49  Show Profile Send Bravo a Private Message
HDIn har svårt att imponera på mig med, Madrigals kablar slog den med en hästlängd.
Den är mycket ljusare i karaktären än övriga P.A.D kablar.

Bravo
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/10/03 :  00:49:53  Show Profile Send MartinH a Private Message
Inta alltid behöver det vara så.. Men däremot så är det lite lustig att du tyckte det blev lite murrigare med HDI, har för mig att det är en silverhybrid eller nått sånt.. de gånger jag hört HDI så tyckte jag nog inte den var mörk,nästan tvärtom..

Kan nog helt enkelt vara en matchningsfråga i ditt system...

/M
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/10/03 :  07:28:34  Show Profile Send David A a Private Message
Ja det är lite skumt allt, men jag upplevde det som att det blev mer liv och skimmer i toppen med Aqueous..... borde ju egentligen vara tvärtom. Det är därför jag skriver det här, jag är mycket förvånad.
Basen var dock HDI bättre på, mindre blöt än Aqueous.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000