HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Creek obh-11
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/10/02 :  16:12:02  Show Profile Send Klenkar a Private Message
är det någon som vet något om denna pryl? Hur mycket man skall ge beggad och så.......
Har nu lyssnat på den i en veckas tid, och anser den vara väl värd de hundralappar jag gav för den. Passar väl till mina Grado 80:or
Rekommenderas!!!!!
dd

Edited by - Zalve on 2004/11/27 00:07:08

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/10/02 :  16:22:15  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag har ägt en faktiskt och tycker den var riktigt trevlig och musikalisk. Runt tusen kr är lagom tycker jag. Den finns med två olika nätdelar också. För den bättre OBH-2 kanske man får betala 1200 kr för.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/10/02 :  22:01:58  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Hej!
Tack! Har just köpt en med obh-1 men jag kan nog få tag i en obh-2:a. Skulle vara kul att jämföra.
dd


...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/10/03 :  00:36:35  Show Profile Send marbrink a Private Message
Ska bli en stor förbättring med obh2. Om du inte hittar en sådan finns det stabiliserade nätdelar från mascot som är helt ok. Jag använde min Creek med en sådan...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/10/03 :  10:44:18  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Med risk för att verka helt okunnig, var får man tag i en sådan mascot?
mvh dd
personen som sålde den till mig tyckte att skillnaden mellan lurutgången på hans H/K och Creeken var liten. Kan det bero på att han inte använt den så mycket? Har hört att det tar lång tid att spela in den.

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2003/10/03 10:48:37
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/10/03 :  11:17:40  Show Profile Send marbrink a Private Message
Här har du en länk till mascot nätdelen. http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2007251.htm
Det är ingen jätteskillnad mot andra hörlursutgångar men skillnaden blir nog större med OBH-2 nätdelen. Sen beror det ju på vilka lurar man har också och vilken skillnad man märker. Men jag tycker det är en riktigt trevlig o musikalisk liten lurstärkare.
Jag tror säkert den är inspelad men låt den gå ett tag så den värms upp lite innan du lyssnar.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/10/04 :  00:07:18  Show Profile Send divander a Private Message
quote:
personen som sålde den till mig tyckte att skillnaden mellan lurutgången på hans H/K och Creeken var liten. Kan det bero på att han inte använt den så mycket?


Det kan ju vara så enkelt att hans H/K hade en väldigt bra förstärkare bakom "hörlursjacket". Eller så hade han halvbra hörsel.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/10/04 :  00:58:05  Show Profile Send marbrink a Private Message
divander: Eller så hade han kassa lurar! =) H/K har inga vidare hörlursutgångar direkt..
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/10/04 :  16:41:56  Show Profile Send divander a Private Message
Jo så kan det ju också vara.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/10/06 :  08:58:16  Show Profile Send Klenkar a Private Message
philips 910!
Och har nu jämfört så.....han måste ha gjort något galet. Hade en H/K och dess lurutgång var inget, jämfört med det här. Är således väldigt nöjd med den relativt lilla investering jag gjort.
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000