Med en läcker omslagsbild på Audio Research VSi55 rasslade senaste numret slutligen ner genom brevinkastet. Men var är bilden tagen... Silvertoppade rör kan vara skoningslösa på att avslöja omgivningarna.
Förutom testet på ovannämnda apparat handlar det om en högtalarkabel från Gignos, förstärkeri från Thule, en rörbestyckad CD-spelare och SACD i multikanal från Marantz. Plus en del annat i artikelväg. Halvvägs in i tidningen finns det en liten notis om italieninspirerade högtalare från Aurum Cantus (trevligt namn...). Italiensk look men made in China. Det börjar bli mycket kinesiskt i dessa dagar.
Efter många om och men fick jag min tidning till den nya adressen i Stockholm:
En del gånger kommer det tråkiga HF tidningar en del gånger är tidningen jättebra med en massa intressanta recensioner. Den här tillhör det förstnämnda. En massa hembio och annat tråkigt. Det är i alla fall min åsikt
AR recension tyckte jag delvis stämde överens med min åsikt. Jag hörde denna pjäs på RC i Umeå. Jag har dock inte testade med någon annan line-up så det är svårt att säga något säkert. Superdetaljerad och analytisk är den... men att basen skulle vara otajt fattar jag inte. Denna rörpjäs imponerar på det området... eller var det bara de audio physics högtalar vi körde med som var så tajta???