HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Integrerad/effekt rörförstärkare med EL34
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/05 :  14:28:10  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Tube Technology heter märket, http://www.southwestanalogue.co.uk/TUBE%20TECHNOLOGY.htm


Tube Technology Synergy DMA Power Amplifier

The Synergy designed as two monoblocks on one chassis together with a dual mono preamplifier and dual mono power supply, this model attains high-end criteria and performance usually associated with separates.The Synergy offers a level of sophistication and sonic excellence never available before in a tube amplifier. The tube premaplifier offer five line-level inputs and is housed two inches from the gold plated input sockets, ensurig minumum loss and maximum signal transfer. Output power: 150 watts per channel into 8 ohms.

Price: $22,799.95 CAD $14,749.95 USD

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/05 :  14:34:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tjusigt! Och så billigt sen! Hehe..

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/10/05 :  17:57:19  Show Profile Send EAR a Private Message
Har hört på Copland vid ett tillfälle i Hässleholm hos stereoexperten
Hörde på någon som stämde bra med bilden du har.Det är länge sedan men av vad kommer ihåg så tyckte jag det verkade till att vara en bra stärkare .Stämmer nog bra med Blands intryck
MVH/Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/10/05 :  18:10:09  Show Profile Send nin a Private Message
Bernt Jansson, Som Rydberg sa så är det en Tube Technology Synergy. Sedan så kostade den 6900£ i england. Vad jag själv betala var mindre p g a demo-ex

Edited by - nin on 2003/10/05 18:10:33
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/05 :  19:22:12  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Och det låter bra kan man förmoda.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/10/05 :  19:43:33  Show Profile Send EAR a Private Message
Klart det måste göra det är ju en prima rörhäck ju

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/15 :  16:09:14  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Copland killen tog nappade inte på mitt bud så jag har börjat kolla runt efter nått annat och efter lite läsande i ett par tyska tidning såg jag att denna förstärkare som även blivit topptestad (highlight i stereoplay har jag för mig), det är en LUA 4040c, den givna frågan är ju om någon har någon erfarenhet av LUA? Och gärna 4040c förstärkaren.

En liten bild på vidundret

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/10/17 :  12:24:51  Show Profile Send poppen a Private Message
SENTEC m30 för 8000 är ett kap borde kosta 15000 begagnat.


Köpte mina nya en av de 3 sista som byggdes. Sontec har vist licensen men de kommer nog inte bygga några någonsin.

Kan Sentec spela rocken roll och heavy metall ?

Svar ja

Kan de spela högt på denna musik ?

Svar ja

Är den bra på all musik opera. Verdi , Mahler , M Davis , Beatels AC / DC, Pink Floyd etc. ??

Svar ja
Kan sentec driva stora tröddrivna högtalare som Martin Logan ??

Svar ja

All rör teknik inebär inta att musiken enbart pasar för klassisk musik från 60 talet inspelad på tjeckisk teknik från 1966.


Edited by - poppen on 2003/10/17 12:28:00
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2003/10/17 :  12:41:31  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Nin: När köpte du den? Och av vem?Audio Squad? fick åxå ett erbjudande av honom att höpa ett demoex för 60 000 sek....men hade inte dom pengarna då...

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/10/17 :  13:05:32  Show Profile Send nin a Private Message
Stämmer bra det! 60 loppor.Fast, jag köpte den av Anders på Hifi stället.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2003/10/17 :  14:19:51  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
nin: Hade vait kul att lyssna på den. fick aldrig tillfälle för det nere hos Audio Squad.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/10/17 :  15:12:09  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Jag skrev en omfattande recension av Sentec M30 i Musik & Ljudteknik nr 2 2000. Numret finns att beställa medelst postgiroinbetalning. Det står hur man gör på www.lts.a.se.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/10/17 :  16:10:39  Show Profile Send Per a Private Message
copland 401 är i princip samma som cta 501 men 401 är en integrerad stärkare med ett utmärkt inbyggt riaa och lite fler ingångar + balanskontroll. Slutstegsdelen är identisk. Jag har ägt 401 och har nu 501. de låter identiskt. Fassplittar gör edicron 12ax7, drivrör Philips 12au7a och utgångarna matas av svetlanas el34. tycker de låter bättre än siemens, sådan har jag haft. har även provat electroharmonix men de var lite trötta.
Jag är inte helt säker på att philipsarna skall få stanna kvar, har även telefunken och sovtek så man kan byta lite drivrör.
svaaaaaaaaaajonara
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/17 :  16:13:51  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Per, kollade på Siemens rören, det verkar vara Siemens labeled Mullards. Har Brimar och Telefunken ECC82 så där kan man ju experimentera lite dock verkar Coplanden redan vara såld.

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2003/10/17 16:14:51
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/10/18 :  00:33:04  Show Profile Send Per a Private Message
Mullard har ju nästan mytisk status men fanken vet om de är bättre. min erfarenhet är att modernare el34 verkar fungera bättre, klarar högre spänning, har snävare toleranser osv. men jag skulle inte ha något emot en matchad mullardkvartett att byta med.
Annat är det med texempel kt66. det verkar ingen klara att göra riktigt bra längre.
Sen får jag väl erkänna att jag är rätt svag för telefunken pga det OERHÖRT koola namnet. Det blir mer kraftwerk då lixom.
sayonara
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000